סלבס בהתחזקות

ישראל אטיאס בקבר ה’בבא סאלי’: "הנשמה שלנו זקוקה למזון רוחני כדי להתקיים"

השחקן ישראל אטיאס ביקר לאחרונה בקברו של ה'בבא סאלי' ר' ישראל אבוחצירא זצ"ל ופרסם לאלפי עוקביו את הפוסט המרגש הבא

אא

השחקן ישראל אטיאס ביקר לאחרונה בקברו של ה'בבא סאלי' ר' ישראל אבוחצירא זצ"ל ופרסם לאלפי עוקביו את הפוסט המרגש הבא. לצד תמונה של ה'תיקון הכללי' וקבר ה'בבא סאלי' בנתיבות, כתב אטיאס את המילים המרגשות הללו: "כשם שהגוף צריך מזון להתקיים - כך נשמת האדם זקוקה למזון רוחני בכדי להתקיים".

כידוע, השחקן ישראל אטיאס, המגלם דמות בסדרה 'שבאבניקים' - מתחזק ברוחניותו זה שנים, ואף סיפר בעבר כי הוא "שומר שבת, ומתאמן על האמונה בכל יום". 

ל'בבא סאלי' יש לו פינה מיוחדת בלבו, תרתי משמע. "נולדתי עם חור באחד מהחדרים בלב", סיפר השחקן לפני כחצי שנה, בראיון ל'ווינט'. "זה היה אמור להיסתם לבד, אבל זה לא קרה ולכן בגיל ארבע נכנסתי לניתוח לב פתוח. אבא שלי נסע לבן של הבאבא סאלי, והוא אמר לו: 'אל תדאג. אבא שלי בניתוח, לא יהיו סיבוכים. הכל יהיה בסדר'. וכך קרה. מגיל אפס ועד גיל 18 - הייתי תחת מעקב רפואי".

ככל שהתבגר ולצד מצבו הרפואי המאתגר, נדרש אטיאס לשמור על בריאות גופנית ונהג להתאמן כסדר - אך הפעילות הגופנית אינה היחידה שעליה הוא מקפיד. "מעבר לזה שאני אוהב את הספורט עצמו, אני רואה בו חלק חשוב ועיקרי בבנייה שלי כבן אדם - האיזון הנפשי שלי, יישוב הדעת שלי. אני עובד על האמונה שלי יום־יום. אמונה מבחינתי היא מלשון אימון - מכיוון שמתאמנים על זה. האמונה משפיעה על ההסתכלות שלי על החיים, והכי חשוב - עוזרת להבדיל בין עיקר לטפל. אני מחפש תמיד את הטוב בכל דבר".

אל כובעו כשחקן הצטרף לאחרונה כובעו כמרצה שעוסק - אולי לא תאמינו - בקירוב לבבות ובאיחוי הקרעים בין דתיים לחילונים. אטיאס, שהוא בן להורים מסורתיים ואדוקים באמונתם, סיפר לא פעם כי בביתו נהגו כבוד לחגים, לשבתות, ולקידוש. 

אם כי בצעירותו לא שמר שבת, בגיל 22, כשחזר לשמור עליה - הודה כי זה הדבר הכי טוב שקרה לו בחיים. "כששואלים אותי אם אני שומר שבת, אני אומר שזו היא ששומרת עליי. היא מעניקה לי את המרחב שלי עם המשפחה שלי נטו. אני הכי זקוק לזה, ועוד לא אמרנו מילה על הניתוק מהטלפון. זו מתנה עצומה".

תגיות:סלבסרוחניותישראל אטיאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה