חדשות בארץ

מחדל חמור בצפון, המו"מ הקואליציוני נמשך: סיכום חדשות השבת

מחבל בכיר נעצר ליד ג'נין, בנט טוען ממשלתו לא העבירה 53 מיליארד ש"ח למפלגת רע''מ: קבלו את סיכום חדשות השבת

  • י"ח חשון התשפ"ג
אא

המו"מ הקואליציוני נמשך: הפרשן הפוליטי עמית סגל דיווח הערב (מוצאי שבת) כי גוברים הסיכויים שתיק הביטחון יישאר בידי הליכוד ובצלאל סמוטריץ' יקבל את משרד האוצר.

במקביל, הערב תכונס מועצת חכמי התורה של מפלגת ש"ס בביתו של חבר ה'מועצת' הרב משה מאיה, כדי לדון בנושאים שעל הפרק. על פי דיווחים, יו"ר המפלגה אריה דרעי יהיה שר האוצר בממשלה הבאה. בנוסף לאוצר תקבל ש"ס 4 תיקים נוספים: בריאות, דתות, פריפריה נגב-גליל ומשרד קטן נוסף.

במפלגת הציונות הדתית דורשים את הביטחון ואף את תיקי החינוך, ההתיישבות וכן את תיק ירושלים ומורשת. גם יהדות התורה דורשת את תיק ירושלים ומורשת יחד עם השיכון והתחבורה, וכן ראשות ועדת הכספים ותפקיד סגן שר החינוך (עם שר מעליו ממפלגה אחרת).

מפלגת עוצמה יהודית דורשת את תיק ביטחון הפנים, כולל הרחבות, תוספות ושינוי חקיקה להגדלת מעמדו של השר מול המשטרה, וכן את תיק החינוך או התחבורה, ותיק ממשלתי קטן נוסף. ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ייפגש מחר עם הנשיא יצחק הרצוג ויקבל לידיו את המנדט להקמת הממשלה. בליכוד מקווים כי הממשלה תוקם ביום רביעי השבוע.

מחדל חמור במחנה האימונים "צנובר" שברמת הגולן: גנבים חדרו למחנה וגנבו 70 אלף קליעי 5.56 מ"מ לנשק קל, וכ-70 רימוני מטול נפיץ. כוחות צה"ל, משטרה ומג"ב עורכים סריקות באזור אחר התחמושת שנגנבה.

ראש הממשלה יאיר לפיד הגיב הערב לאישור הצעת ההחלטה הפלסטינית לפיה האו"ם יעביר בקשה לבית הדין בהאג שיבחן את ה"כיבוש הישראלי". לדבריו, "ישראל דוחה בתוקף את הצעת ההחלטה הפלסטינית. מדובר שוב, במהלך פלסטיני חד צדדי, החותר תחת עקרונות היסוד לפתרון הסכסוך והעלול לפגוע בכל אפשרות לתהליך עתידי. הפלסטינים מבקשים להחליף משא ומתן בצעדים חד צדדים. הם שוב עושים שימוש באו"ם על מנת לתקוף את ישראל".

גם שר הביטחון בני גנץ תקף בחריפות: "ההליכה של הפלסטינים לצעדים בבית הדין בהאג היא גול עצמי שירחיק אותם מכל הישג מדיני. כוונת האו"ם לאפשר זאת רק תפגע ביציבות באזור וביכולת להגיע להבנות בעתיד. זהו צעד פוליטי, שאינו מעוגן במציאות בשטח".

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט טוען כי ממשלתו לא העבירה 53 מיליארד ש"ח למפלגת רע''מ של מנסור עבאס. ''זהו שקר'', כתב בנט בחשבון הפייסבוק שלו. ''מנסור עבאס מעולם לא קיבל 53 מיליארד ש"ח. אין מספר כזה. מה כן? אישרנו תכנית רב שנתית של כ-6 מיליארד ש"ח לחברה הערבית (לחימה בפשיעה , חינוך, תעסוקה ועוד) למשך 5 שנים, כהמשך לתכנית דומה בממשלה הקודמת. אני גאה בכך''.

לוחמי צה"ל ושב"כ עצרו הבוקר בכפר קבאטיה את מוחמד אבו זינה, מחבל הג'יהאד האיסלאמי. אבו זינה הוא מחבל בכיר שהיה אחראי על חימוש חוליות הארגון בשומרון בחודשים האחרונים.

תגיות:חדשות השבתבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה