חדשות בארץ

בדרך להקמת ממשלה בשבוע הבא: סמוטריץ’ מעוניין בתיק הביטחון

בליכוד ממשיכים את המו"מ בין ראשי מפלגות הגוש, כאשר המטרה היא להקים את הממשלה בשבוע הבא

  • ט"ז חשון התשפ"ג
(צילום: שריה דיאמנט / פלאש 90)(צילום: שריה דיאמנט / פלאש 90)
אא

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו נפגש אתמול (רביעי) עם ראשי הציונות הדתית ויהדות התורה. בסיום הפגישות נמסר כי "נרשמה התקדמות משמעותית להקמת ממשלה".

על פי הדיווח בכאן רשת ב', יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' נוטה לבחור בתיק הביטחון בממשלה הבאה. אתמול אמר סמוטריץ' לנתניהו כי הוא עדיין מתלבט בין תיקי האוצר והביטחון, אך נוטה לבחור בתיק הביטחון.

סמוטריץ' מעוניין לקבל את תיק הביטחון על מנת לטפל בהשתלטות הפלסטינית על חלקים משטחי C באמצעות בנייה לא חוקית, וגם כדי להסדיר את ההתיישבות הצעירה.

נתניהו היה מעוניין בהקמת ממשלה בהקדם האפשרי, ללא הסכמים קואליציוניים מפורטים. ראשי מפלגות הגוש סירבו, והבהירו כי בלי הסכמים הממשלה לא תושבע. בשל כך הוחלט אתמול לגבש נוסח ביניים שבו יופיעו העקרונות באופן כללי. בין העקרונות תופיע פסקת ההתגברות ברוב של 61 חברי כנסת.

במהלך היום תתקיים פגישה נוספת בין נציגי הליכוד לראשי מפלגות הגוש. המטרה היא לנסות ולסגור קצוות לגבי הרכב הממשלה וקווי היסוד שלה ולאפשר את השבעת הממשלה בצמוד להשבעת הכנסת בשבוע הבא.

במקביל, נשיא המדינה יצחק הרצוג ימשיך הבוקר להיפגש עם נציגי הסיעות השונות ולשמוע מי המועמד עליו הם ממליצים להרכבת הממשלה. הנשיא ייפגש עם נציגי יהדות התורה, הציונות הדתית, ישראל ביתנו, עוצמה יהודית, חד"ש תע"ל ורע"מ.

אתמול שמע הנשיא את נציגי הליכוד וש"ס, שהמליצו על יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, נציגי יש עתיד שהמליצו על יו"ר מפלגתם יאיר לפיד, ונציגי המחנה הממלכתי שבחרו שלא להמליץ על מועמד.

מחר צפויים להגיע אל הרצוג גם נציגי מפלגות העבודה ונעם. ביום ראשון צפוי הנשיא להטיל את המנדט להרכבת הממשלה על נתניהו.

תגיות:בצלאל סמוטריץ'בנימין נתניהובחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה