חדשות בארץ

הרצוג הוקלט מדבר על בן גביר: "העולם חרד"

בפגישתו עם נציגי ש"ס, דיבר הנשיא יצחק הרצוג על יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר: "יש לכם שותף שכל העולם מסביבנו חרד. אני גם אמרתי לו את זה"

הרצוג (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)הרצוג (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

נשיא המדינה יצחק הרצוג הוקלט הערב (רביעי) כשהוא מדבר על יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר. בתום פגישתו עם נציגי ש"ס, במסגרת סבב ההתייעצויות בבית הנשיא, ולאחר שהסתיים השידור החי מהאירוע והמצלמות כבו, אמר להם הרצוג: "יש נושא אחד שלא אמרתי, כי אני לא רוצה להלבין אף אחד – תהיה לכם בעיה עם הר הבית. זה נושא קריטי. יש לכם שותף שכל העולם מסביבנו חרד. אני גם אמרתי לו את זה. בינינו, זה באמת לא לפרסום. לא רוצה לעשות צרות. אבל אני חושב שיש לכם אחריות לדבר".

מבית הנשיא נמסר כי "הנשיא הציג בפני נציגי סיעת ש"ס פניות שקיבל, ובהן דאגה לגבי עמדותיו של ח"כ איתמר בן גביר בנושאים מסוימים. בשיחה הדגיש הנשיא את האחריות המוטלת על כלל נבחרי הציבור. במסגרת שיחותיו עם כלל ראשי הסיעות ביום חמישי האחרון התקשר הנשיא גם לח"כ בן גביר, ובשיחה פתוחה וכנה העלה גם בפניו את הנושא".

בן גביר מסר בתגובה: "הנשיא יצחק הרצוג ואני מקיימים שיחות רבות ופוריות בשבועות האחרונים. לא אחת ציין בפני הנשיא כי ההיכרות הקרובה עם דעותיי ותוכניותיי הצליחה לסחוף מאות אלפים בישראל, וכי הוא סמוך ובטוח שאם אדבר עם העולם יבינו ויכירו שאני לא מכליל את כל הערבים. אגב, בעקבות השיחות עם הנשיא התחלתי להיפגש עם דיפלומטים ואפעל להסביר עמדות עוצמה יהודית בעולם כולו".

את סבב ההתייעצויות בבית הנשיא פתחו אחר הצהריים נציגי סיעת הליכוד, שהמליצו על מועמדותו של בנימין נתניהו לראשות הממשלה. נציגי יש עתיד המליצו לאחר מכן על יו"ר מפלגתם וראש הממשלה היוצא, יאיר לפיד. נציגי המחנה הממלכתי הודיעו להרצוג כי אינם ממליצים על מועמד לראשות הממשלה. נציגי ש"ס, שהמליצו על נתניהו, חתמו את יום ההתייעצויות הראשון.

מחר וביום שישי יימשך מצעד נציגי הסיעות לבית הנשיא. ביום ראשון הקרוב צפוי הרצוג להודיע על הטלת תפקיד הרכבת הממשלה על נתניהו, שיזכה ל-64 ממליצים מקרב מפלגות גוש הימין-חרדים. מרגע קבלת תפקיד הרכבת הממשלה, יעמדו לרשותו של נתניהו 28 ימים להשלמת המלאכה. על פי החוק, הנשיא רשאי להאריך את התקופה ב-14 יום נוספים.

מוקדם יותר היום נפגש נתניהו עם יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', במסגרת המשא ומתן להקמת ממשלה בראשותו. בסיום הפגישה נמסר מטעם הציונות הדתית כי היא "התנהלה באווירה טובה ונרשמה התקדמות משמעותית לקראת הקמת ממשלה לאומית".

נתניהו קיים פגישה נוספת עם צוות המשא ומתן של יהדות התורה, בסופה נמסרה הודעה ברוח דומה מטעם יהדות התורה: "הפגישה התנהלה באווירה טובה, נרשמה התקדמות משמעותית, וסוכם כי הפגישות יימשכו לקראת הקמת הממשלה בקרוב". לדברי גורמים בגוש הימין, נתניהו מעוניין להשביע ממשלה כבר ביום רביעי הבא.

 

תגיות:יצחק הרצוגאיתמר בן גבירבחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה