חדשות בארץ

מאחורי הקלעים של חוליית המחבלות: תכננו פיגוע נקמה – ועוררו את חשד המאבטחים

3 נשים פלסטיניות תכננו לבצע פיגוע ירי נגד כוחות צה"ל בצפון השומרון. מאבטחי משרד הביטחון חשדו בהן ועצרו אותן

  • ט"ו חשון התשפ"ג
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

חוליה של 3 מחבלות פלסטיניות עוררה את חשדם של מאבטחי משרד הביטחון – ונלכדה: רכב ובו 3 נשים פלסטיניות עורר את חשדם של מאבטחי משרד הביטחון. בחיפוש ברכב נמצא רובה טעון, ו-3 הנשים הובלו לחקירה. התברר כי אלו 3 נשים תושבות שכם שתכננו פיגוע ירי נגד כוחות צה"ל בצפון השומרון.

בראש החוליה עמדה תחריר אבו סריה, בת 29 משכם, שצירפה אליה עוד שתי פלסטיניות, אף הן תושבות שכם: מרים חלאווה ולא טנג'י. מחקירות שב"כ עלה כי החוליה החריגה החליטה לבצע פיגוע נקמה על חיסולו של איברהים אל נבולסי - מחבל, ממייסדי גוב האריות, שחוסל על ידי הימ"מ.

המחבלות יצרו קשר עם פעיל טרור מעזה, וקיבלו סיוע מבכיר של הג'יהאד האסלאמי בשכם, שעזר להן ברכישת אמצעי הלחימה. המחבלות יצאו לפיגוע משמעותי, בו היו בטוחות שיסיימו את חייהן. לפני היציאה הן שלחו לבכיר סרטונים של צוואותיהן, עם סרטי ארגון הטרור על ראשן.

ב-20 באוגוסט הגיעו השלוש לכיכר קדומים בשומרון, זיהו חייל בפילבוקס של צה"ל וירו לעברו. בחסדי שמיים, בעקבות מעצור בנשק הן החליטו להימלט מהמקום ולהמשיך בפיגוע נגד יעד אחר. ככל הנראה במהלך הנסיעה הן טעו בדרכן והגיעו למעבר אליהו, שם תכננו להמשיך לפגוע בחיילי צה"ל. המאבטחים במקום חשדו בהן והצליחו לעצור אותן. בתום החקירה הוגשו נגדן כתבי אישום, והן עצורות עד תום ההליכים המשפטיים.

תגיות:מחבלותטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה