חדשות בארץ

פצוע הפיגוע בירושלים נפגש עם מציל חייו, ניצול פיגוע בעצמו

אליהו דהן נפצע באורח קשה בפיגוע דקירה בגבעת המבתר בירושלים לפני כשבועיים. בימים האחרונים נפגש עם מי שהציל את חייו, ניצול פיגוע באינתיפאדה השנייה

  • י"ד חשון התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

אליהו דהן (20) נפצע קשה בפיגוע הדקירה שהתרחש בסמוך לרכבת הקלה בירושלים לפני כשבועיים. בימים האחרונים הוא נפגש עם שמעון לוי, האדם שהציל את חייו, וסגר מעגל מרגש.

המפגש בין השניים התקיים בבית החולים שערי צדק, בו מאושפז דהן. בתיעוד המפגש שהובא בחדשות 12 נראה דהן מודה ללוי: "אחי, הצלת חיים. אני חייב לך את החיים שלי ובעזרת השם אזכה לעמוד על שתי רגליי ואבוא להגיד לך תודה".

שמעון לוי תיאר כיצד זכה להציל את חייו של אליהו: "באנו מכיוון הגינה, ולפני שהגעתי אליך שמעתי אותך צועק 'הצילו'. בהתחלה חשבתי שאלו ילדים משחקים, התקדמתי וראיתי את המחבל צועק ובורח לכיוון הכביש. רצתי אליך וראיתי שניסית לקום. הסברתי לך שאסור לך לזוז, עצרתי את הדם, והחזקתי את הסכין. אני זוכר ששאלת אותי אם תצא מזה בחיים", אמר לאליהו.

שמעון הוא ניצול פיגוע בעצמו. לפני כ-20 שנה, כשהיה בן חצי שנה בלבד, הוא ניצל מפיגוע התאבדות בשכונת בית-ישראל בירושלים, בו נהרגו 9 בני אדם, ביניהם 5 תינוקות. "מחבל מתאבד התפוצץ עליי ועל ההורים שלי, עם מטען של 35 קילו חומר נפץ, עפתי באוויר מההדף למרחק 3 מטרים ונפלתי מתחת למכונית בוערת. יו"ר זק"א נכנס לתוך הלהבות וסיכן את חייו כדי להוציא אותי משם, שניות לאחר מכן הרכב התפוצץ. היום אני כאן וכל כך מתרגש לראות אותך איתנו: מחייך וחזק, אני מבין שאלוהים נתן לי זכות להציל חיים של אדם אחר, כמו שהצילו את החיים שלי", שיחזר שמעון בהתרגשות.

פיגוע הדקירה התרחש בשבת אחר הצהריים בגינה ציבורית ברחוב ששת הימים בשכונת גבעת המבתר ירושלים, כאשר מחבל נער ערבי-ישראלי מענתא דקר את אליהו דהן ופצע אותו באורח קשה. כוחות משטרה רבים הוזעקו לאזור ופתחו במצוד אחר המחבל, שנמלט תחילה מהאזור אך נלכד כשעה לאחר מכן במגרש כדורגל סמוך.

תגיות:פיגועירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה