חדשות בארץ

פיגוע דקירה בגינה ציבורית בירושלים: צעיר בן 20 נפצע קשה

פיגוע קשה ברחוב ששת הימים בירושלים, בסמוך לתחנת הרכבת הקלה בגבעת המבתר: צעיר בן 20 נפצע באורח קשה. המחבל נמלט ונלכד במגרש כדורגל עמוס בילדים

  • כ"ז תשרי התשפ"ג
זירת הפיגוע (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)זירת הפיגוע (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
אא

צעיר חרדי כבן 20 נפצע באורח קשה בפיגוע דקירה  שהתרחש היום (שבת) בגינה ציבורית ברחוב ששת הימים בשכונת גבעת המבתר ירושלים. כוחות משטרה רבים הוזעקו לאזור ופתחו במצוד אחר המחבל, שנמלט תחילה מהאזור אך נלכד כשעה לאחר מכן.

הפיגוע התרחש בסביבות השעה 16:10 בצהריים. חובש מד"א יונתן שור, שנכח בזירה, סיפר כי "הפצוע שכב על שביל כשהוא בהכרה וסובל מפציעה חודרת ומדממת בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישה ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה ויציב".

מהמרכז הרפואי שערי צדק נמסר כי "ליחידת הטראומה במרכז הרפואי שערי צדק הגיע פצוע הפיגוע בגבעה הצרפתית. הפצוע במצב קשה אך יציב. לאחר טיפול ראשוני ובדיקות הדמיה הועבר לחדר ניתוח".

המחבל, נער ערבי-ישראלי בן 16 מענתא, בעל תעודת זהות כחולה, אותר במגרש הכדורגל של המטה הארצי, בזמן אימון של קבוצת ילדים. הוא נוטרל בירי על ידי שוטר מתחנת שלם, שזיהה את המחבל החשוד במגרש הכדורגל השכונתי. השוטר קפץ מעל הגדר וחתר למגע עם הנער החשוד. הנער המחבל הסתובב לכיוון השוטר, תוך שהוא מניף בידו חלק מהסכין שנשברה ככל הנראה קודם לכן. השוטר שחש בסכנת חיים ירה לעברו ונטרל אותו.

מפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן שיבח את עבודת המשטרה ואת השוטר שנטרל את המחבל. לדבריו, השוטר הייתה בתוך ניידת כאשר הוא זיהה את הנער החשוד. "הוא קרא לו לעצור, אך החשוד מתחיל במנוסה. מדובר בזירה עם הרבה ילדים שמשחקים, ועדיין השוטר פעל במקצועיות וחתר למגע", סיפר תורג'מן.

המפכ"ל יעקב שבתאי שיבח גם כן את כח המשטרה: "מרגע הדיווח על הפיגוע בירושלים פעלו שוטרי מחוז ירושלים במטרה להביא למעצר מהיר של המחבל בכדי למנוע ממנו להמשיך לדקור יהודים ברחבי העיר ולהביא למעצרו. אני רוצה לשאת תפילה להחלמת הפצוע מהפיגוע ומי ייתן ויתגבר על הפציעות במהרה".

תגיות:פיגוע דקירהירושליםגל הטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה