חדשות בארץ

סמוטריץ’ ממשיך להאשים: "השב"כ מתנער מאחריות לכשליו". עמית סגל: "פרשה מזעזעת"

סמוטריץ' שב וטוען כי היה מחדל גדול של המחלקה היהודית בשב"כ: "אין שום קונספירציה. חוסר היכולת של גוף ממלכתי לקבל ביקורת עניינית ולתקן – צריכה להדאיג כל אזרח ישראלי"

  • י"ג חשון התשפ"ג
(צילום: נעם רבקין פנטון / פלאש 90)(צילום: נעם רבקין פנטון / פלאש 90)
אא

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', אמר היום (שני) כי הוא לא חוזר בו מדבריו אודות חלקו של השב"כ ברצח רבין. "אין שום קונספירציה", כתב סמוטריץ', "הרוצח המתועב יגאל עמיר רצח את ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל וכולנו עדיין כואבים ומזועזעים מהרצח הנורא. כן היה מחדל גדול של המחלקה היהודית בשב"כ, וכן, עד היום הוא מסרב לקחת עליו אחריות. התקשורת כדרכה שוב מעוותת ומסלפת.

"מצער מאוד שהשב"כ מתנער מאחריות לכשליו ברצח רבין ולקביעה החד משמעית של ועדת שמגר על אחריותו בהפעלת הסוכן 'שמפניה' שביצע פרובוקציות ותרם במעשה ובמחדל לרצח הנורא, ומוסיף חטא על פשע ותוקף נבחר ציבור בשל כך. חוסר היכולת של גוף ממלכתי לקבל ביקורת עניינית ולתקן – צריכה להדאיג כל אזרח ישראלי.

סמוטריץ' אף שיתף את הנאום המלא שנשא על בימת הכנסת, וכתב: "אז כבו את הרדיו וקחו לכם רבע שעה לצפות בנאום כולו ולשפוט בעצמכם".

כזכור, בנאומו אתמול על במת הכנסת מתח סמוטריץ ביקורת על התנהלות השב"כ ותפקודו: "לא המילים הקשות גרמו לרצח ראש הממשלה, אלא רוצח שפל בדמות יגאל עמיר, ומי שכשל בשמירה על ראש הממשלה יצחק רבין הם לא אנשי הימין והציונות הדתית והמתנחלים שזעקו בצדק נגד מדיניות הממשלה בראשותו אלא שירותי הביטחון שלא רק כשלו בשמירה עליו אלא גם השתמשו במניפולציות חסרות אחריות, שעד היום לא נחשפו במלואם, כדי לעודד את הרוצח לבצע את זממו".

דבריו גרמו לזעזוע במערכת הפוליטית, כאשר גורמים בשב"כ אמרו: "דווקא ביום הזה, נבחר ציבור בחר לעודד קונספירציות ולהכפיש ארגון שכל ייעודו סיכול טרור באשר הוא והגנה על ביטחון המדינה. יש לגנות התבטאויות המעודדות שיח קיצוני".

הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, תמך בעמדתו של סמוטריץ', וכתב: "בצלאל סמוטריץ׳ לא עודד שום תיאוריית קונספירציה. הוא דן בפרשה מזעזעת שבזמן אמת טואטאה תחת השטיח העיתונאי והמשפטי, של הפעלת סוכן מדיח בלב ליבו של הימין, שהמציא טקס פולסא דנורא בשת"פ פושע עם רשות השידור, הפיץ את כרזות רבין במדי SS, הסית ועודד אלימות ומעולם לא שילם את המחיר".

"הדבר אינו מוריד בגרם מאחריותו של יגאל עמיר, שטוען עד היום שרביב לא הסית אותו לרצח ושלא הושפע ממנו כלל", הוסיף סגל. "הוא כן מחייב דיון שמעולם לא התקיים באשר לקו הדק שנחצה פה בפראות, ושימש להכפשת ציבור שלם עשרות שנים. ולמען הסר ספק, כמובן שהשב"כ לא עודד את עמיר לרצוח. זו לא הטענה מהטקסט, ולמרבה הצער השב"כ לא באמת הכיר את עמיר בזמן אמת, למעט הדיווח המפורסם על 'התימני'.

תגיות:בצלאל סמוטריץ'רצח רביןעמית סגלשב"כ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה