חדשות בארץ

סמוטריץ’: "השב"כ מתנער מאחריות לכשליו ברצח רבין"

יו"ר הציונות הדתית טען, בנאום בישיבת הכנסת לזכר יצחק רבין ז"ל, כי שירותי הביטחון השתמשו ב"מניפולציות חסרות אחריות" כדי לעודד את הרוצח יגאל עמיר לבצע את זממו. גורמים בכירים בשב"כ תקפו כי "נבחר ציבור בחר לעודד קונספירציות", וסמוטריץ' השיב "מצער מאוד שהשב"כ מתנער מאחריות לכשליו ברצח רבין"

סמוטריץ’ במליאת הכנסת, היום (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)סמוטריץ’ במליאת הכנסת, היום (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

מליאת הכנסת התכנסה הערב (ראשון) לישיבה מיוחדת, לציון יום הזיכרון הממלכתי לראש הממשלה יצחק רבין ז"ל.

בנאומו בישיבה, מתח יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', ביקורת על התנהלות השב"כ ותפקודו: "לא המילים הקשות גרמו לרצח ראש הממשלה, אלא רוצח שפל בדמות יגאל עמיר", הצהיר, "ומי שכשל בשמירה על ראש הממשלה יצחק רבין הם לא אנשי הימין והציונות הדתית והמתנחלים שזעקו בצדק נגד מדיניות הממשלה בראשותו אלא שירותי הביטחון שלא רק כשלו בשמירה עליו אלא גם השתמשו במניפולציות חסרות אחריות, שעד היום לא נחשפו במלואם, כדי לעודד את הרוצח לבצע את זממו".

גורמים בכירים בשב"כ הביעו זעזוע מדבריו של סמוטריץ' ותקפו אותו בחריפות: "דווקא ביום הזה, נבחר ציבור בחר לעודד קונספירציות ולהכפיש ארגון שכל ייעודו סיכול טרור באשר הוא והגנה על ביטחון המדינה. יש לגנות התבטאויות המעודדות שיח קיצוני".

סמוטריץ' לא נותר חייב והגיב במתקפה: "מצער מאוד שהשב"כ מתנער מאחריות לכשליו ברצח רבין ולקביעה החד-משמעית של ועדת שמגר על אחריותו בהפעלת הסוכן 'שמפניה', שביצע פרובוקציות ותרם במעשה ובמחדל לרצח הנורא ומוסיף חטא על פשע ותוקף נבחר ציבור בשל כך. ‏חוסר היכולת של גוף ממלכתי לקבל ביקורת עניינית ולתקן צריכה להדאיג כל אזרח ישראלי".

תגיות:שב"כרצח רביןמליאת הכנסתבצלאל סמוטריץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה