הורים וילדים

שובר את הרשת: "אין ילדים רעים. יש הורים ששכחו את הלב שלהם במחסן אפל"

איך קורה מצב שבו ילדה חוגגת בת מצווה ואף אחד מבני כיתתה לא מגיע - למרות שהורי הילדים התקשרו להגיד שהם כבר בדרך? המחדל הזה, אסור שיקרה לאף אחד

אא

כשדיברנו על 'חרם' בעבר - נדמה שזו הייתה מילה ש'הס מלהזכיר' אותה, בטח לא בקרב אנשים בוגרים ואחראיים. אולם כיום, התופעה הזו לצערנו גדלה ותפסה ממדים מפחידים, כרסמה והגיעה עד לחלקים הטובים ביותר של החברה הישראלית ולא פוסחת גם על ההורים בעצמם. כן, כן, אלו שאמורים להנחות את הדרך, אלו שאמורים להבין טוב מרע, אלו שאמורים לא רק ללמד את ילדיהם את 'מה ששנוא עליך - אל תעשה לחברך', אלא גם לחיות על פי זה. 

מיכל קפון, שנתקלה רק לפני ימים אחדים בתופעה המחרידה - החליטה לכתוב על כך פוסט שיעורר את הלבבות, שיעורר את המבוגרים ה'אחראיים', שיחזיר עטרה ליושנה ולא יאפשרו חרם על שום ילד, כי לשום ילד לא מגיע לחוות ריחוק ודחייה מהחברה. 

"אין ילדים רעים - יש הורים!!! ששכחו את הלב שלהם במחסן אפל", היא פותחת וכותבת, מוסיפה שלושה סימני קריאה אחרי המילה 'הורים', כדי למקד את תשומת לבו של הקורא אליהם. "מתנצלת מראש, הפוסט הזה הולך להיות קשה, אך עם תקווה בלב שסיטואציה כזאת בחיים יותר לא תקרה לשום ילד או ילדה בחייו.

"אתמול בסביבות שמונה בערב ביקרתי חברה שגרה בפתח תקווה. מפה לשם, היא מקבלת הודעה בווצאפ, הודעה מוועד ההורים האיזורי. בהודעה רושמים שיש ילדה בת 12 שחוגגת בת מצווה בפתח תקווה, ואף ילד או ילדה לא הגיעו לאירוע שלה וזאת למרות שכל ההורים של ילדי הכיתה אישרו את ההגעה של הילדים שלהם לבת מצווה, ואפילו הודיעו לאמא של ילדת הבת מצווה שהם בדרך. הם לא הגיעו. הילדה נשארה לבד בחגיגת בת המצווה שלה".

בנקודה זו מזדעקת קפון, ובצדק. "באיזה עולם אנחנו מאפשרים שסיטואציה כזו תקרה? איך הורים שיש להם ילדים מתנהגים ככה מבלי לחשוב פעמיים? החלטתי לנסוע לבת המצווה של הילדה, ואני בכלל לא גרה בפתח תקווה. אני וחברה טובה שלי, והבת שלה בת ה-16- באנו לשמח ילדה מקסימה ומתוקה שבסך הכל רצתה לחגוג את הבת מצווה שלה כמו שכל ילד בסך הכל רק רוצה שיחגגו איתו את יום ההולדת שלו.

"הגיעו מלא ילדים מכל הגילאים. רק בני ובנות המצווה של הכיתה של הילדה לא הגיעו. ואני מודה שהלב שלי התפרק לחתיכות מבפנים...זה בכלל לא משנה באיזה גיל אנחנו. לכולנו, בתוכנו, פועם ילד פנימי שרוצה להרגיש אהוב ושייך. נשמתי עמוק וניגבתי את הדמעה שהופיעה לי בקצה של העין, ואז נכנסנו לשמח את הילדה. פגשנו ילדה מהמממת שנראית כמו נסיכה מהאגדות. שהכתר על ראשה היה כל כך זוהר, שהאיר באורו את הבלונים שהחזיקה בידה. ילדה שסך הכל רצתה לחגוג את הבת מצווה שלה.חיבקתי אותה, לחשתי לה באוזן שהיא מהממת ושתזכור שלא משנה מה עוד היא תפגוש בהמשך הדרך חשוב שהיא תזכור שהיא מוגנת, בטוחה ואהובה ושתמיד הדרך תאיר לה באור גדול.

"ולכם הורים יקרים, אני רוצה להזכיר בעוד רובד:  אתם המצפן, אתם הדוגמא האישית, ובעיקר - אתם סט הערכים של העתיד של הילדים שלכם. תמלאו את הלב שלכם באוויר אנרגיה, ואור חיובי עם מהות ומשמעות, ומשם תעבירו את המסר הזה לילדים שלכם. כל ילד או ילדה ראוי להרגיש אהוב, שייך ושיש לו מקום בעולם הזה. אין ילדים רעים. יש הורים ששכחו את הלב שלהם במחסן אפל", היא מסכמת. 

תגיות:חרםילדיםמרגשפוסט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה