חדשות בארץ

נתניהו ביקש: הסכם קואליציוני בשני שלבים. גפני וסמוטריץ’ סירבו

יו"ר הליכוד ביקש להקים ממשלה תוך 10 ימים ללא הסכמים קואליציוניים. גפני וסמוטריץ' סירבו בנחרצות

  • י"ג חשון התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

יו"ר הליכוד וראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו הציע אתמול (ראשון) ליו"ר דגל התורה משה גפני ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' להקים ממשלה תוך 10 ימים, תוך הסכמה על חלוקת תפקידים ותיקים, אך ללא הסכמים קואליציוניים, והשניים סירבו – כך דווח הבוקר בכאן רשת ב'.

על פי הדיווח, נתניהו מעוניין להקים ממשלה במהירות האפשרית על מנת להוציא את חברי ממשלת לפיד ממשרדי הממשלה ולאייש אותם באנשי מפלגות הימין. בשל כך הציע כי השלב הראשון ייחתם עכשיו והוא יעסוק רק בחלוקת התפקידים ותיקי הממשלה השונים. השלב השני ייחתם תוך כדי הקדנציה, אחרי שהממשלה כבר תוקם וכל שר ייכנס למשרדו.

גפני וסמוטריץ' סירבו להצעה, מתוך חשש כי עם תחילת הקדנציה הסיכומים יתמוססו ודברים שחשובים למפלגות לא יקודמו. השניים דרשו שלפחות נושאי הליבה שחשובים להם יידונו כבר עכשיו וינוסחו בהסכמים.

ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה אמר הבוקר ל'כאן רשת ב': "אנחנו רוצים להקים במהירות את הממשלה, אבל לא על חשבון העניינים האידאולוגים שבעינינו חייבים להיות בקווי היסוד. אנחנו מפלגה אידיאולוגית ובשונה מאחרים איננו מחליפים אג'נדה כל בחירות".

היום (שני) ייפגש נתניהו עם יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר. על פי הדיווח, בן גביר ידרוש גם את תיק החינוך, בנוסף לתיק ביטחון הפנים. על פי הדיווח, אחד מחברי עוצמה יהודית יקבל את תיק החינוך, ובנוסף המפלגה תגבש רפורמה שתעמיק את לימודי ההיסטוריה היהודית ולימודי המורשת בבתי הספר החילונים.

ביום רביעי השבוע יחל הנשיא יצחק הרצוג את סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות שנבחרו לכנסת, ובסיומו יודיע על המועמד שעליו יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה. 

תגיות:בנימין נתניהובחירות 2022משה גפניבצלאל סמוטריץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה