הדרכה למתחזקים

המדריך למתחזק: הנחת תפילין – מה מרוויחים מזה? 7 דברים ש(אולי) יפתיעו אתכם

מהי השפעת התפילין על המצב המנטלי והנפשי של האדם, ולמה זוכה יהודי המניח תפילין?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. מקיימים מצוות עשה מן התורה.  הנחת תפילין היא מצוות עשה מן התורה, כפי שנאמר "וְהָיָה לְךָ לְאוֹת עַל יָדְךָ וּלְזִכָּרוֹן בֵּין עֵינֶיךָ לְמַעַן תִּהְיֶה תּוֹרַת ה' בְּפִיךָ כִּי בְּיָד חֲזָקָה הוֹצִאֲךָ ה' מִמִּצְרָיִם" (שמות י"ג, ט), וכן "וְהָיָה לְאוֹת עַל יָדְכָה וּלְטוֹטָפֹת בֵּין עֵינֶיךָ כִּי בְּחֹזֶק יָד הוֹצִיאָנוּ ה' מִמִּצְרָיִם" (שמות י"ג, ט"ז). מצות התפילין חוזרת ונשנית גם כן בספר דברים "וּקְשַׁרְתָּם לְאוֹת עַל יָדֶךָ וְהָיוּ לְטֹטָפֹת בֵּין עֵינֶיךָ" (פרק ו, ח), וכן "וּקְשַׁרְתֶּם אֹתָם לְאוֹת עַל יֶדְכֶם וְהָיוּ לְטוֹטָפֹת בֵּין עֵינֵיכֶם" (פרק י"א, י"ח).

2. מתחברים אל ה'. ארבע הפרשיות של התפילין מכילות את עיקרי האמונה היהודית: פרשת 'שמע' – קבלת עול מלכות שמים; פרשת 'והיה אם שמוע' – קבלת עול מצוות; פרשת 'קדש' – נס יציאת מצרים; ופרשת 'והיה כי יביאך' – נס ראשית התהוות האומה היהודית ביציאת מצרים וההוכחה להשגחתו העליונה של הקב"ה.
את יסודות היהדות אנו מצמידים מדי יום לגופנו כנגד המוח, היד והלב. כשאנו מניחים תפילין של ראש (כנגד משכן המחשבה) ותפילין של יד (כנגד הלב - משכן הרגשות, ועל גבי היד – מקור העשייה) אנו מבטאים את רצוננו לשעבד את מחשבותינו, רגשותינו ופעולותינו למילוי רצונו של הקב"ה, ובכך מתעלים ומתחברים אל בוראנו.

3. מעידים על האמונה בבורא עולם. התפילין היא אות לברית בינינו לבין הקב"ה. כשיהודי מניח תפילין הוא למעשה מעיד על אמונתו בבורא עולם, ובכך הוא קושר עצמו לה'. וכשם שיהודי קושר לליבו ומוחו כחותם את אמונתו בבורא עולם, כך הקב"ה שם את שכינתו עלינו, עמו הנבחר.
וכן כותב רבי שלמה אפרים מלונטשיץ זצ"ל, בעל הפירוש 'כלי יקר' על התורה: "וזהו ענין קשר של תפילין - כי כשם שאנו קושרים כחותם על לב וזרוע יחוד ה' יתברך, כן הקב"ה משים אותנו כחותם על לבו וכחותם על זרועו, לעשות אותנו גוי אחד בארץ. וזהו הקשר שבינינו עם בוראנו יתברך, ששנינו מעידים זה על זה ענין האחדות".

4. מקבלים אור אלוקי לתוך הנשמה. התפילין קולט אור אלוקי, ומזרים אותו לתוך הנשמה השוכנת במוח - מקום המחשבות, ולתוך הרוח השוכנת בלב – מקום הרגשות, וכך היהודי מקבל אור פנימי, שבזכותו כל התפקוד היום-יומי שלו הופך להיות יעיל ואיכותי יותר, וכן האדם מקבל אנרגיות חיוביות ושמחת חיים.
אותה הארה רוחנית המוקרנת אל נשמת האדם בעת הנחת התפילין, משפרת את תפקודי החשיבה והזיכרון, וכן עוזרת לשמור על רגשות חיוביים לאורך היום. אף הוכח בצילומי הילה כי לאחר הנחת תפילין הילת האדם משתנה, והופכת להיות בעלת צבע המעיד על דרגה רוחנית גבוהה יותר. וכן במחקרו של הפיזיקאי ד"ר אריק נווה הוכח כי הנחת תפילין מזרימה אנרגיות לגוף האדם.

5. מורידים על עצמנו חסדים משמים. מהתפילין יוצאות שתי רצועות – האחת לימין והשנייה לשמאל. על פי תורת הקבלה, הרצועה הימנית מסמלת את מידת החסד והרצועה השמאלית מסמלת את מידת הגבורה. הרצועה הימנית ארוכה יותר מן השמאלית, ובכך יהודי המניח תפילין זוכה להגביר את שפע החסד עליו.

6. זוכים לאריכות ימים. בתלמוד נאמר "אמר ריש לקיש: כל המניח תפילין מאריך ימים, שנאמר: "ה' עליהם יחיו"" (מסכת מנחות, דף מד), ופירש רש"י: "שאותם נושאים עליהם שם ה' בתפילין יחיו".

7. תרופה לדיכאון, חרדה ומתח. ד"ר סטיבן שרם, מומחה באקופונקטורה ובכירופרקטיקה, פרסם מאמר בכתב העת הבריטי לרפואה סינית 'Journal of Chinese Medicine', בשם "תפילין: נקודת דיקור עתיקה להשגת בהירות נפשית", בו הוא מוכיח כי נקודות המגע של התפילין של הראש ושל היד תואמות בדיוק לאותן נקודות לחיצה בגוף שבהן משתמשים בטיפול ברפואה הסינית לצורך ריפוי מנטלי, פיזי ונפשי. על פי הרפואה הסינית הנחת תפילין יוצרת מגוון השפעות חיוביות לגוף ולנפש – שיפור החשיבה, תורמת למרגוע הנפש, מניעת דיכאון, חרדה ומתח, שיפור בעיות ריכוז, שיפור הזיכרון, חיזוק המערכת החיסונית ועוד.

 

האתגר השבועי

התחילו השבוע להניח תפילין, ובתור התחלה הניחו תפילין עם אמירת קריאת שמע בלבד, או אפילו רק עם הפסוק הראשון "שמע ישראל", וכך בחמש דקות בלבד תזכו לקיים מצווה ענקית.

הערה: את התפילין מניחים בכל יום מלבד שבתות וחמשת המועדים המוזכרים בתורה (ראש השנה, יום כיפור, חג הסוכות, חג הפסח וחג השבועות). הסיבה לכך שבשבתות לא מניחים תפילין היא משום שהשבת היא בעצמה אות בין הקב"ה ובין ישראל, כמו שכתוב "אֶת שַׁבְּתֹתַי תִּשְׁמֹרוּ כִּי אוֹת הִוא בֵּינִי וּבֵינֵיכֶם" (שמות ל"א, י"ג). ואם יניחו בה תפילין, שהם גם כן אות, כמו שכתוב "וְהָיָה לְךָ לְאוֹת עַל יָדְךָ" (שמות י"ג, ט), זה יהיה זלזול באות של שבת. וזהו גם הטעם שלא מניחים תפילין במועד, שהוא עצמו גם כן אות.

כיצד משפיעה הנחת תפילין על רוחניות האדם? הרב זמיר כהן בסרטון מושקע במיוחד על העוצמות והאנרגיות הרוחניות הטמונות בתפילין, על פי התורה, המדע והרפואה הסינית. צפו:

 

כיצד מניחים תפילין? הרב זמיר כהן מדגים:

 

רוצים לקחת חלק במיזם "וקשרתם" מבית הידברות?

אפשר להיות חלק מהמיזם בשלוש דרכים:
1. בעל עסק? שכיר בחברה? הזמינו היום דוכן תפילין ללא עלות אל מקום העבודה. כמו ביוזמה הוותיקה והמצליחה של ארגון חב"ד, תוכלו לזכות את העוברים ושבים, את העובדים ואת הלקוחות ולהרוויח רווח כפול – מצוות חיבור ואהבת חינם תוך העמקת הקשר עם האנשים שאתם פוגשים בעבודתכם. השמחה מובטחת!
2. יש לכם תפילין ישנות בבית? הן שייכות לכם או לבן משפחה שנפטר? בהידברות נבדוק את התפילין, ונמסור אותן ליהודים שישמחו להניח תפילין בזכותכם. כך תוכלו לחבר יהודים אל הבורא ולזכות גם את בן המשפחה שהתפילין היו שייכות לו. צרו קשר עוד היום.
3. קחו חלק ברכישת תפילין למען אחינו שעדיין לא זכו להניח תפילין. כל שקל נחשב ומצטרף לכלל הדוכנים הפרוסים ברחבי הארץ. צלצלו והיו שותפים לאהבת חינם.

תוכלו לקרוא עוד על המיזם כאן.

להשתתפות במיזם בכל דרך שתבחרו התקשרו: 073-3333-343

הזכויות שמורות לכם

קראו גם:

המדריך למתחיל, והפעם: איך מניחים תפילין?

בדוק את עצמך: האם אתה מניח תפילין בצורה נכונה?

על פי הרפואה הסינית: התפילין – תרופה לדיכאון, חרדה ומתח

10 עובדות מעניינות במיוחד על הנחת תפילין

תגיות:תפיליןהדרכה למתחזקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה