מצוות

על פי הרפואה הסינית: התפילין – תרופה לדיכאון, חרדה ומתח

הנחת תפילין יוצרת מגוון השפעות חיוביות לגוף ולנפש – שיפור החשיבה, ריפוי נפשי, חיזוק מנטלי, מניעת דיכאון, חרדה ומתח, שיפור בעיות ריכוז ועוד. כך עולה ממאמרו של מומחה לרפואה אלטרנטיבית, ד"ר סטיבן שרם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ד"ר סטיבן שרם, מומחה באקופונקטורה ובכירופרקטיקה, פרסם מאמר בכתב העת הבריטי לרפואה סינית 'Journal of Chinese Medicine', בשם "תפילין: נקודת דיקור עתיקה להשגת בהירות נפשית", בו הוא מוכיח כי נקודות המגע של התפילין של הראש ושל היד תואמות בדיוק לאותן נקודות לחיצה בגוף שבהן משתמשים בטיפול לצורך ריפוי מנטלי, פיזי ונפשי.

שרם סיפר כיצד התחיל מחקרו על הקשר שבין תפילין לבין הרפואה הסינית – הוא ניסה לעזור למטופליו הסובלים מדיכאון וחרדה, ולכן השתתף בסמינר לדיקור סיני שאותו ערך מומחה צרפתי. בהתייעצות עם המרצה הוא שם לב למשהו שעורר את תשומת לבו, "עברנו אחת לאחת על תעלות האנרגיה שהרפואה הסינית מתארת. מעל כל תעלה קיימת נקודת דיקור. התקדמנו לפי הסדר, מעמוד השדרה לכיוון הראש. כאשר המרצה הצביע על נקודה מסוימת פתאום הבחנתי כי בנקודה זו ממש מניחים תפילין. הסקרנות שלי התעוררה".

"גיליתי שהתפילין מעוררות מערכת ייחודית של נקודות שמריצות את המח והנפש. מסיבה כלשהי נראה כי התפילין נוגעות בכל המקומות הנכונים", אומר שרם.

 

אנרגיות חיוביות, רוגע ושיפור יכולת קשב וריכוז

הנה כמה דוגמאות להשפעת התפילין על הגוף והנפש על פי הרפואה האלטרנטיבית וממצאיו של ד"ר סטיבן שרם:

  • התפילין של הראש יושבות על נקודת לחיצה שאחראית למרגוע הנפש ומיקוד המחשבה ביעדים ומטרות.
  • נקודה נוספת סמוכה שגם עליה התפילין של הראש לוחצת אחראית לספק אנרגיה לגוף.
  • הקשר האחורי של הראש לוחץ על נקודה שאחראית לשיפור הריכוז והזיכרון, ולהזנה של אנרגיות חיוביות.
  • הקופסא של תפילין היד לוחצת על נקודה המסייעת במניעת דיכאון, ומסייעת לבעיות זיכרון ואסטמה.
  • הרצועות של תפילין היד לוחצות על נקודות לאורך האמה וכף היד המשפיעות על הדברים הבאים: מניעת לחצים נפשיים, שיפור איכות שינה, איזון פעילות הלב, מניעת פחדים, מניעת בחילות, בעיות נפש, כאבי גוף במקומות שונים, שיפור פעילות המערכת החיסונית ועוד.

 

עובדה נוספת מדהימה, אותה מציין שרם, היא שאף סדר הנחת התפילין תואם לסדר הפעלת נקודות מסוימות לצורך ריפוי בטיפול אלטרנטיבי. ישנן כמה נקודות בכף היד שמופעלות רק לאחר לחיצה על נקודות מסוימות שעל הראש, ואכן סדר ההנחה של התפילין מתחיל בראש בלחיצה על אותן נקודות ורק לאחר מכן עובר ליד ולוחץ על אותן נקודות.

הרב זמיר כהן מביא בספרו 'מפתחות לחיים' כי על פי הזוהר "יהודי הקם בכל בקר, מתעטף בגלימת טלית ומניח עטרת תפילין, מקבל בכך שמירה גבוהה רוחנית ופיזית, וגם מתחבר לקשרים עליונים לקבל את הארת האין סוף ברוך הוא".

כיצד משפיעה הנחת תפילין על רוחניות האדם? הרב זמיר כהן בסרטון מושקע במיוחד על העוצמות והאנרגיות הרוחניות הטמונות בתפילין, על פי התורה, המדע והרפואה הסינית. הרצאה חובה שאסור לפספס:

 
מה מיוחד במצוות התפילין ?הרב זמיר כהן בקטע נפלא על הסגולה שמשפיעה על היום כולו באנרגיות חיוביות. צפו:

 

קראו גם:

סדר הנחת תפילין – הברכה, הדגמה והסברים ברורים בסרטונים

 

יש לכם תפילין לא בשימוש? מסרו אותם למיזם התפילין של הידברות

תגיות:מצוותתפילין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה