חדשות בארץ

מסתמן: זו חלוקת התיקים בממשלה הבאה

נתניהו יקיים היום פגישות עם ראשי מפלגות הקואליציה העתידית. בש"ס ובציונות הדתית עדיין מגבשים את רשימת הדרישות

  • י"ב חשון התשפ"ג
(צילומים: פלאש 90)(צילומים: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש היום בצהריים (ראשון) עם ראשי מפלגות הקואליציה העתידית - מפלגת הציונות הדתית, ש"ס ויהדות התורה. פגישה עם יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר שנמצא כעת בחופשה משפחתית באילת תתקיים מחר.

במהלך הפגישות ינסה נתניהו ליישר קו עם ראשי המפלגות, עוד לפני שיחות המו"מ העתידיות, שיתקיימו לאחר ההמלצה לנשיא. על פי הדיווח ב-ynet, זוהי חלוקת התיקים המסתמנת: יריב לוין - שר המשפטים, אמיר אוחנה - שר החוץ, יואב קיש - שר הבריאות, מירי רגב - שרת התחבורה, מיקי זוהר - שר התרבות והספורט, וככל הנראה דוד ביטן - יו"ר הקואליציה.

בש"ס מגבשים את רשימת הדרישות ואריה דרעי אף הבהיר כי אינו מעוניין בתיק האוצר והוא מבקש לחזור לתיק הפנים. בציונות הדתית עדיין מתלבטים בנוגע לתיקים המרכזיים ולרשימת הדרישות, אולם מבהירים שהממשלה הבאה חייבת לכלול שינויים עמוקים ודרמטיים במערכת המשפט.

יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף צפוי להתמנות לשר הבינוי והשיכון, משה גפני צפוי להתמנות ליו"ר ועדת הכספים. יעקב אשר מיהדות התורה צפוי לקבל את ראשות ועדת החוקה.

מאבקים צפויים על תיק האוצר, תיק הביטחון ותיק הדתות. בתיק האוצר מעוניינים ישראל כץ, אלי כהן, וניר ברקת. בתיק הביטחון מעוניינים יואב גלנט ואבי דיכטר,

ח"כ דודי אמסלם מהליכוד אמר הבוקר כי הוא מעדיף שיריב לוין ימונה לשר המשפטים, והוא ייוותר בכנסת. "אני יותר מאשמח אם יריב לוין ימונה לשר המשפטים הבא של מדינת ישראל", כתב בחשבון הטוויטר שלו, והוסיף: "התפקיד לא משנה, המטרה של כולנו היא להוביל את כל הרפורמות הנדרשות במערכת המשפט למען אזרחי ישראל, ואני אסייע ליריב כדרכי בקודש מהכנסת - בשמחה, בגאווה ובאהבה רבה. המדינה היהודית שלנו היא לפני הכל".

גורמים בכירים בליכוד העריכו הבוקר כי נתניהו לא ימנה בשלב הראשון להקמת הממשלה שר ביטחון, וישאיר עוד מספר משרדי ממשלה בידו במטרה לאפשר הרחבה עתידית של הממשלה.

"קיימת סבירות מאוד לא נמוכה כי נתניהו מתכוון להחזיק לעצמו חבילת תיקים, כולל תיק הביטחון וכן שניים־שלושה תיקים בינוניים, שלפי ההערכות אלה תיקי התיירות, החקלאות/כלכלה והמדע, במטרה ליצור אופציות להרחבת הממשלה בהמשך הדרך", צוטטו הגורמים בעיתון "מעריב".

נוסף על כך, רבים מבכירי הליכוד מתנגדים לחוק הנורווגי, וטוענים כי מדובר בחוק בזבזני ומיותר וכי לא צריך לאמץ את כל הבזבוזים של ממשלת לפיד. יצויין כי לא מדובר בקריאות לביטול החוק הנורווגי, אלא בהקפאתו עד שהממשלה תייצב את המצב הכלכלי.

הרב ירון אשכנזי - מה כל כך משמח בתוצאות הבחירות?

תגיות:תיקיםממשלת נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה