חדשות בארץ

פורסמו התוצאות הסופיות: 64 מנדטים לגוש נתניהו, מרצ מחוץ לכנסת

עם סיום ספירת הקולות, התברר כי יהדות התורה איבדה מנדט שהתווסף לישראל ביתנו. לגוש הימין-חרדים בראשות נתניהו 64 מנדטים. התוצאות הרשמיות יפורסמו בשבוע הבא

נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ועדת הבחירות המרכזית פרסמה הערב (חמישי) את התוצאות הסופיות של הבחירות לכנסת ה-25. עם סיום ספירת הקולות, התברר כי ישראל ביתנו התחזקה במנדט ל-6, ויהדות התורה ירדה במנדט ל-7.

לגוש הימין-חרדים בראשות בנימין נתניהו 64 מנדטים, לגוש המפלגות המרכיבות את הקואליציה היוצאת 51 מנדטים, ולחד"ש-תע"ל 5 מנדטים. לאחר שנה וחצי באופוזיציה ישוב נתניהו ללשכת ראש הממשלה, לקדנציה שישית בתפקיד.

חלוקת המנדטים הסופית:

הליכוד – 32

יש עתיד – 24

הציונות הדתית – 14

המחנה הממלכתי – 12

ש"ס – 11

יהדות התורה – 7

ישראל ביתנו – 6

רע"מ – 5

חד"ש-תע"ל – 5

העבודה – 4

שיעור ההצבעה בבחירות עמד על 70.6%. 4,793,641 ישראלים הגיעו אל הקלפיות והצביעו. 29,947 מהקולות נפסלו, ומספר הקולות הכשרים הסתכם ב-4,763,694. אחוז החסימה עמד על 154,820 קולות. מרצ לא הצליחה לעבור אותו, ולראשונה מאז הקמתה ב-1992 תישאר מחוץ לכנסת. גם בל"ד לא עברה את אחוז החסימה.

בוועדת הבחירות המרכזית ציינו, כי פרסום התוצאות נעשה לאחר הליכי בדיקה ובקרה רבים שבוצעו וממשיכים להתבצע, אולם אלו אינן התוצאות הרשמיות. התוצאות הרשמיות יפורסמו ביום רביעי הבא, ויוגשו לנשיא המדינה יצחק הרצוג על ידי יו"ר הוועדה, השופט יצחק עמית.

מוקדם יותר הערב, התקשר ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד לנתניהו, ובירך אותו על ניצחונו. מלשכתו של לפיד נמסר כי הוא "עדכן את יו"ר האופוזיציה שהנחה את כל זרועות משרדו להכין העברת שלטון מסודרת".

"מדינת ישראל היא מעל לכל שיקול פוליטי", נמסר מטעמו של לפיד. "מאחל לנתניהו בהצלחה למען עם ישראל ומדינת ישראל".

שגריר ארצות הברית בישראל, תום ניידס, התקשר אף הוא לנתניהו: "בירכתי אותו על ניצחונו", כתב בטוויטר, "ואמרתי לו שאני מצפה לעבוד יחד כדי לשמר את הקשר הבלתי ניתן לערעור".

ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, היה המנהיג הזר הראשון לברך את ראש הממשלה המיועד: "איזה ניצחון גדול של בנימין נתניהו בישראל", כתב בטוויטר שלו. "זמנים קשים דורשים מנהיגים חזקים. ברוך שובך".

לצפייה בתוצאות האמת של הבחירות לכנסת ה-25לחצו כאן.

תגיות:ועדת הבחירות המרכזיתבחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה