חדשות בארץ

מאחורי הקלעים: התושייה של החיילת הישראלית באיראן והנס הגדול

חיילת ישראלית שהתה על אדמת איראן בעקבות נחיתה לא מתוכננת של המטוס בו שהתה. מאחורי הקלעים של האירוע שהסתיים בנס

  • ט' חשון התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חיילת ישראלית בת 19 שהתה מספר שעות על אדמת איראן, בעקבות נחיתה לא מתוכננת שנבעה ממצבו הרפואי של אחד הנוסעים במטוס. החשש הגדול היה שהשלטונות באיראן היו מאשימים אותה בריגול, ולוקחים אותה כבת ערובה. העובדה שאיראן מסייעת לרוסיה באוקראינה ואין הסכם גרעין, יכול היה לגרום לאירוע זה להפוך למשבר מדיני גדול.

הפרשן המדיני של וואלה ברק רביד דיווח הבוקר (חמישי) ל-103FM על מאחורי הקלעים של האירוע.

"האירוע התרחש בשבוע שעבר", פתח רביד את דבריו. "החיילת היתה בדרכה חזרה לארץ מחופשה משפחתית אצל המשפחה שלה באוזבקיסטן. היא טסה לדובאי, ושם היתה אמורה לקחת טיסה לישראל. הטיסה לדובאי עברה מעל שטח איראן. היה צורך בנחיתת חירום והמטוס נוחת בעיר בדרום איראן, אותה חיילת מבינה שקרה פה משהו לא נעים בכלל ובעייתי. בהרבה מאוד תושייה היא שולפת את דרכונה הזר, כאשר הנוסעים עוברים את ביקורת הגבולות, ומדברת ברוסית.

רביד המשיך: "החיילת שלחה הודעת טקסט לאחד מקרוביי משפחה שבעצם לא נמצא בישראל, נמצא באוזבקיסטן, ואמרה לו 'תודיעו למי שצריך'. הם מודיעים למפקדים שלה בצבא, הם מודיעים ללשכות הבכירות בצה"ל, משם ללשכת ראש הממשלה והמוסד. כל זה קורה שהממשלה מתכנסת לאשר את ההסכם עם לבנון. גורמים במוסד יוצרים איתה קשר, אומרים לה לא להזדהות כישראלית, לדבר ברוסית, ולהוריד פרופיל. אחרי כמה שעות הנוסעים נקראים לעלות חזרה לטיסה. אני הבנתי שזה היה משהו כמו 5 שעות, אולי קצת יותר, ובסוף המריאה לדובאי, משם לישראל. האירוע הזה, בדיעבד, נגמר טוב".

רביד הוסיף כי בעת התרחשותו האירוע היה תחת איפול של הצנזורה הצבאית, וגם לאחר שהותר לפרסום יש פרטים שעדיין חסויים. "בתסריט הכי נורא אתה מדבר על משבר, מעבר לעובדה שהיא הייתה כנראה נלקחת כבת ערובה, זה משבר מדיני ביטחוני בינלאומי. איראן מסייעת לרוסיה באוקראינה, אין הסכם גרעין, הדבר הזה היה יכול להפוך באמת למשבר שמעסיק הרבה יותר מרק את איראן וישראל, הרבה יותר נרחב מזה", הדגיש הפרשן המדיני.

ברק התייחס לכך שהחיילת טסה במסלול מעל איראן, דבר שאינו אסור על פי הצבא. לדבריו, "זה חלק מהבעיה. אין איסור כזה להבנתי. מדובר באמת באירוע שעכשיו אנחנו מדברים עליו ברמת האנקדוטה אבל יכל להפוך לנושא שיעסיק אותנו לעשר שנים קדימה".

תגיות:איראןחיילת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה