חדשות בארץ

עמית סגל: "זה לא שהניסוי נכשל, המעבדה התפוצצה"

הפרשן הפוליטי על תוצאות הבחירות: "שיעור ההצבעה ההיסטורי שנרשם אתמול במעוזי הליכוד הוא תוצאה ישירה של הממשלה הקודמת"

  • ח' חשון התשפ"ג
(צילום: הדס פרוש / פלאש 90)(צילום: הדס פרוש / פלאש 90)
אא

הפרשן הפוליטי עמית סגל מתייחס לתוצאות הבחירות ולמדגמים המעניקים לגוש הימין-חרדים ניצחון סוחף של 61-64 מנדטים.

"מהפך", כותב סגל ומתייחס לממשלת השינוי שכשלה: "זה לא שהניסוי נכשל, המעבדה התפוצצה: בקואליציה הבאה לא יכהן איש מחברי הקואליציה הקודמת, למעט עידית סילמן". סגל מדגיש כי יותר מ-50% מהשרים וחברי הכנסת בממשלת השינוי הלכו הביתה לבלי שוב, וכן לפחות מפלגה אחת שהתאדתה כליל.

סגל מזכיר כי בדיוק באחד בנובמבר אשתקד התנבא נפתלי בנט שבקרוב "האופוזיציה תתרסק לרסיסים". כעת, יהפוך לפיד לשאלת טריוויה: מי ראש הממשלה שכיהן פחות זמן מכל אחד אחר? לפיד, שכיהן כראש ממשלה במשך 4 חודשים בלבד, הוא לפיד הוא ליז טראס הישראלי, האיש שהיה בבלפור לרגע.

הפרשן מעריך כי הניצחון המזהיר של גוש הימין לא היה מושג אלמלא קמה אשתקד ממשלת השינוי. הוא מתייחס לכך שבמשך ארבע פעמים רצופות מעד נתניהו מתחת לקו ה-61, סוחב על גבו משקולת של עייפות וכעס מבוחרי הליכוד. שיעור ההצבעה ההיסטורי של תומכי הליכוד הם תוצאה ישירה של הממשלה הקודמת. הפעם, אזרחים שנשארו בעבר בבית, וגם כאלה שהצביעו ליברמן, בנט או סער, נהר לקלפי בהמוניהם.

סגל מפרט חלק מהנקודות שגרמו לאזרחים לצאת מאדישותם: העובדה שהממשלה הייתה נתונה לחסדי מועצת א-שורא, שמיכאלי והורוביץ היו בקבינט. "אתמול בערב חיכו לקולות החיילים, ולקולות מי שתומכים ברוצחי חיילים", מדגיש סגל את הטרלול שיש עתיד לקחה אותנו אליו, כשנרמלה הקמת ממשלה בהישענות על חד"ש-תע"ל.

"מחנה הרק-לא-ביבי סיים הלילה את דרכו ההיסטורית. אם יבקש לשוב לשלטון, הוא יידרש להציע לציבור מרכולת שונה", סיים סגל את דבריו.

תגיות:עמית סגלבחירות 2022בנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה