חדשות יהדות

מרן הגר"ג אדלשטיין הצביע: "כל הצבעה למפלגות החרדיות זה הכרזה אני מאמין שמשה אמת ותורתו אמת"

"כל הצבעה למפלגות החרדיות זה ממש קידוש השם. ומי שנמנע מלהצביע חס ושלום, איזה חילול השם! זלזול בכבודו של הקב"ה, שלא אכפת לו"

  • ז' חשון התשפ"ג
(צילום: אריה לייב אברמס / פלאש 90)(צילום: אריה לייב אברמס / פלאש 90)
אא

מרן הגאון רבי גרשון אדלשטיין, ראש ישיבת פוניבז', הגיע הבוקר לקלפי על מנת להצביע בבחירות לכנסת ה-25. הרב אדלשטיין יצא להצביע כשהוא מלווה בח"כ יעקב אשר, בראש העיר בני ברק אברהם רובינשטיין ובמאות תלמידים ששרו לכבודו.

באותה שעה גם האדמו"ר מגור, בלווית עשרות מחסידיו, הגיע לקלפי הסמוכה לביתו בירושלים כדי להצביע עבור כבוד שמים.

גם האדמו"ר מויזניץ' הצביע בקלפי הסמוכה לביתו בבני ברק כשהוא מלווה בח"כ יעקב טסלר. גם האדמו"ר מפיסטבורג באשדוד הגיע בשעה האחרונה להצביע בקלפי הסמוכה לביתו.

בתחילת השבוע נשא הרב אדלשטיין דברים, אודות החובה להצביע עבור המפלגות החרדיות שפועלות למען קידוש שם שמים ושמירת המצוות בארץ: "צריך לדעת מה המצב, שהמצב הוא כעת שיש כעת, לדאבוננו, יש מאחינו בני ישראל, שרוצים לעקור את התרי"ג מצוות, למנוע חינוך, ותלמידי הישיבות, שלא יוכלו לעסוק בתורה, יש לדאבוננו שרוצים את זה. אברכים עוסקים בתורה, וצריכים תקציב, רוצים למנוע. תלמידות בית יעקב, וסמינרים, צריכים חינוך, ורוצים למנוע את החינוך הזה. ומאכלות אסורות גם כן. וגיור, למנוע גיור כהלכה. ועוד איסורים חמורים. כמו מלכות יוון הרשעה, להשכיחם תורתך ולהעבירם מחוקי רצונך, יש כאלה לדאבוננו, מתוכנו, מאחינו בני ישראל. זה חילול השם, זה המטרה מה שהם רוצים, חילול השם איום.

"והנציגים עוסקים בזה למנוע את כל הגזירות. זאת אומרת קידוש השם, שיהיה על פי התורה, משה אמת ותורתו אמת. כל הצבעה למפלגות החרדיות זה הכרזה אני מאמין שמשה אמת ותורתו אמת. זה ממש קידוש השם. ומי שנמנע מלהצביע חס ושלום… בזמן שעוסקים בקידוש השם, בכבוד המלך מלכי המלכים הקב"ה ומישהו נמנע מלהשתתף, איזה חילול השם! זלזול בכבודו של הקב"ה, שלא אכפת לו.

על רקע החשש בגוש הימין-חרדים משיעורי הצבעה נמוכים בבחירות, עלה לרשת סרטון המסכם את צעדי ממשלת בנט-לפיד בשנה האחרונה: "ממשלת ההרס כמעט החריבה בשנה אחת את המדינה היהודית". צפו:

"יש רבינו יונה בשערי תשובה: 'הפורשים מדרכי ציבור, אין להם חלק לעולם הבא'", אמר הרב אדלשטין, והוסיף: "בזמן שהציבור עוסקים בכבוד שמים, ואחד לא משתתף איתם, אין לו חלק לעולם הבא! עוסקים בכבוד שמים, עוסקים בקידוש השם, והוא לא משתתף, הוא מזלזל בכבוד השם, זה חילול השם.

"וגם מי שיכול להשפיע על אחרים שיצביעו הוא גם חייב, זה הכל כבוד שמים, מה השם רוצה ממך, כבוד שמים, לכבודי בראתיו. חוץ מהתועלת שיש בזה למעשה למנוע את הגזירות, עצם הדבר ההצבעה הזאת היא עצמה קידוש השם, כבוד שמים.

"אשרינו שיש לנו עכשיו תקופה כזאת שיכולים לזכות בקידוש שם שמים, ונקדשתי בתוך בני ישראל, מצות עשה לקדש השם, זה מצות עשה, ונקדשתי, בתוך בני ישראל, יש לנו הזדמנות ויש חיוב גדול מאד לקיים את החיוב הזה לזכות לקידוש שם שמים, וחס ושלום להימנע מזה", סיים הרב אדלשטיין את דבריו.

הרב זמיר נשאל ומשיב: איך מתקנים בחירה שגויה בבחירות הקודמות?

תגיות:רבי גרשון אדלשטייןבחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה