חדשות יהדות

"אנחנו בעד או נגד בורא עולם?" סמנכ"ל הידברות בקריאה לציבור להצלת היהדות ביום הבחירות

"האויב הכי גדול שלנו הוא האדישות. לא מדובר על פוליטיקה. אנחנו מדברים על פני המדינה היהודית", אומר סמנכ"ל הידברות, ניר גרמי, בריאיון לרדיו קול חי, ופורש תמונת מצב מבהילה של הרס היהדות עד כה בידי ממשלת בנט-לפיד

  • ו' חשון התשפ"ג
אא

מי המליך את השמאל הקיצוני, שהמיט אסון לאומי ורוחני חסר תקדים על עם ישראל? הייאוש, כך פותח סמנכ"ל הידברות ניר גרמי את דבריו בראיון מיוחד לרדיו קול חי. "'נמאס לי, פוליטיקה זה לא מעניין, אין לי כוח' הם ביטויים של ייאוש, שגרם לאנשים לא להצביע בבחירות הקודמות. מי שהכריע את הבחירות הקודמות היו 5-7 מנדטים של ימין-דתי-חרדי שלא יצאו להצביע. אנחנו מזהים שב-4-5 מערכות הבחירות האחרונות, מי שהכריע את הבחירות לא היו מרץ, עבודה או יש עתיד. מכל מיני סיבות של נמאס לי, אין לי כוח, פוליטיקה זה לא מעניין – כל התירוצים האלו גרמו למה שקרה בשנה וחצי האחרונות, כשהרגל של השמאל היתה על הגז, ובנט לחץ טיפה מדי פעם ברקס".

גרמי מתריע ומראה מה יקרה אם הציבור לא יבין שאנחנו במלחמה על הבית. "הם (השמאל הקיצוני ותומכי הטרור; ג.ל) הולכים לקבל ארבע שנים, שבהם כל רגע הרגל תהיה על הגז, ואף אחד לא ילחץ להם על שום ברקס. אנחנו חייבים להבין שאנחנו נמצאים במשוואה של שובר שוויון".

 

כאורך הגלות: רשימת נזקי בנט-לפיד

גרמי סוקר בראיון רשימה של נזקים כבדים, שכבר נגרמו לעם היהודי בעקבות ממשלת בנט-לפיד. הוא מציין כי מתוך הרשימה ישנם נזקים המתחוללים ברגעים אלו ממש, וחלקם נמצאים על הקנה, ומתוכננים להתבצע באין מפריע. הנה הרשימה המלאה:

1.אוסלו ג'

2. כותל רפורמי

3. עשרות מיליארדי שקלים - פרוטקשן לערביי ישראל

4. אנרכיה ברחובות

5  יוקר מחיה בלתי נסבל

6. מלחמה חורמה בעולם התורה

7. אי סבסוד מעונות יום לילדי ישראל

8. גיור רפורמי

9. נישואין אזרחיים

10. האצת רפורמת הכשרות

11. התנתקות 2

12. תחבורה ציבורית בשבת

13. סל תרופות לניתוח שינוי מגדר במקום לחולי סרטן

14. חמץ בצבא ובבתי חולים

15. סגירת תקשורת ימנית

16. "תור הזהב" של בג"ץ

17. משרד החינוך ישלים את מחיקת הזהות היהודית

18. תקציבי ענק לרפורמים

19. ביטול הקווים הכשרים לציבור החרדי

20. תקציב לחוזרים בשאלה. אין תקציב לחוזרים בתשובה

21. תקציב מוגדל לחתולי רחוב

22. דור רביעי לעולים מרוסיה (תוך עשור עלו 83% לא-יהודים דרך דור 3)

23. רמיסה טוטלית של הכבוד היהודי והלאומי

24. כניעה לחיזבאללה בהסכם הגז

25. מסירת מאגרי מים לירדן ללא תמורה

26. הזרמת מאות מיליונים להשפעת ארגונים וממשלות שונאי ישראל

27. משבר דיור חמור

28. עידוד התבוללות

29. ירידה דרסטית מהארץ

30. ביטול טוטאלי של הוועדות להפסקת הריון (עידוד הפלות)

31. מדינת כל אזרחיה

32. ביטול חוק האזרחות

33. ביטול חוק קמיניץ (יתיר בנייה בלתי חוקית באזורים עוינים)

34. הסרת ההכרה מי-ם כבירת ישראל (עקב ממשלה חלשה ורופסת)

35. "אפליה מתקנת" על כל מקום עבודה ליהודי יוקצו 5 מקומות עבודה לערבים

36. תשלום חודשי של 700 מיליון ₪ לרשות הפלסטינית עבור משפחות מחבלים

37. גיוס בני ישיבה בכפייה

38. קיצוץ בתקציבי עמותות חסד

 

החשיבות שבורא עולם מעניק לכולנו במאבק למען הזהות היהודית

כך, כשהתמונה נראית בפנינו במלוא חומרתה, מוכיח גרמי לפרטי פרטים עד כמה חבלי משיח נגלים לעינינו בכל תחום מתחומי החיים. הנה כמה דברים שהוא אומר לנו לאחר אותו ראיון: "מקוימים בנו דברי המשנה: 'בְּעִקְּבוֹת מְשִׁיחָא חֻצְפָּא יִסְגֵּא, וְיֹקֶר יַאֲמִיר.... וְהַמַּלְכוּת תֵּהָפֵךְ לְמִינוּת... וְחָכְמַת סוֹפְרִים תִּסְרַח, וְיִרְאֵי חֵטְא יִמָּאֲסוּ, וְהָאֱמֶת תְּהֵא נֶעְדֶּרֶת... פְּנֵי הַדּוֹר כִּפְנֵי הַכֶּלֶב... וְעַל מִי יֵשׁ לָנוּ לְהִשָּׁעֵן? עַל אָבִינוּ שֶׁבַּשָּׁמַיִם (מסכת סוטה, פרק ט' משנה ט"ו).

"אני מדגיש את החשיבות שבורא עולם מעניק לכל אחד ואחת מאתנו במאבק הזה למען הזהות היהודית, וכי ההשתדלות שאנו עושים כאן היא מה שיחיש את הגאולה".

עוד אומר גרמי בראיון את הדברים הבאים: "אנחנו צריכים להבין שמה שהיה עם המכבים, היוונים וההתייוונות - לא המצאנו פה את הגלגל. אם לא תהיה אתערותא דלתתא, לא תהיה אתערותא דלעילא".

בהמשך מדבר גרמי על משימה פשוטה, שכל אחד מאתנו יכול לעשות כדי להחיש את הגאולה: "אני מדבר עם אנשים. האנשים מתחלקים לשניים. יש כאלה שלא יוצאים להצביע, או מתלבטים, ויש גם את המשוכנעים, אבל הוא אדון לעצמו. הוא יוצא להצביע וחוזר הביתה. רגע – מה עם גיסך? השכן? חבר? אשתך? אבא? איפה כל האנשים האלה?".

 

כמו בגולה: "ליהודים יש משהו בעייתי. אנחנו מתרגלים לכל מצב"

יתירה מכך, מעביר גרמי מסר חשוב בעניין הערבות ההדדית להחשת הגאולה: "בכל סעיף רומסים את בורא עולם, את התורה, את עם ישראל ואת היהדות. אנחנו כבר נמצאים במדינת כל אזרחיה. אם אנחנו לא נילחם על התורה, תבוא מידת הדין מול בורא עולם ותגיד  – 'הם לא נלחמים על זה, אז ודאי שאין פה מה לשנות'. אנחנו כבר נמצאים, מבחינת השמאל הקיצוני, במדינת כל אזרחיה, אנחנו אפילו לא מבינים את זה. ליהודים יש משהו בעייתי. אנחנו מתרגלים לכל מצב, ככה למדנו בגולה".

גרמי מוסיף ואומר כי גם אם חלילה המדינה תוגדר רשמית כמדינת כל אזרחיה, הגדרה זו תהיה מן השפה לחוץ, והציבור החרדי עדיין יהיה מחוץ לגדר: "הציבור החרדי עדיין יהיה החצר האחורית: מטרידה, מפריעה, סוחטת, לא לומדת ליבה, לא עושה צבא. כל מה שאפשר לזרוק את הרפש - יזרקו עליו, והם יעשו מדינת כל אזרחיה".

ראיה לכך התרחשה לא מזמן, בעידן הקורונה. גרמי מגדיר את הציבור החרדי כשק האגרוף של המדינה: "אילפו אותנו להיות במגננה, בהתנצלות ובהצטדקות כמו בגלות... אין יותר מגננה".

 

המכבים של הדור הבא: "אתה חושב שיצאת ידי חובה בכך שיצאת להצביע?"

"יוצאים עכשיו למתקפה. כל אחד מרים את הפתק שלו כמו את הנשק שלו, ומסתער קדימה בכל הכוח. אנחנו יוצאים להצלת הילדים שלנו, והדור הבא של עם ישראל. אנחנו אמורים להיות המכבים של הדור הבא. לא ביקשו ממך להילחם בפילים או לקפוץ על רימון של יוונים. אמרו לך לצאת ביום הבחירות הזה.

"אני, אתה והמאזינים, ששומעים אותנו, הולכים לקלפי, ואחר כך הולכים לעשות על האש, לים, ללמוד תורה, לא משנה, כל אחד מה שהוא עושה. רגע, לא הבנתי. אתה חושב שיצאת ידי חובה בכך שיצאת להצביע? אתה אוהב את בורא עולם, את התורה ואת עם ישראל פחות מאשר את עצמך? יש לך סיבות? נמאס לי? אתה צריך להבין שאתה גזרת על עם ישראל. אמנם אני מדבר קשה מאוד, אבל אני מדבר מציאות.

 

אפשרי להשפיע על מצביעי שמאל. כיצד?

"עם ישראל נמצא כרגע בסכנה. הכל בידי שמיים חוץ מיראת שמיים. ביראת שמיים בורא עולם אומר לנו: 'אני רוצה לראות אתכם. גם בסיפור מגילת אסתר היה צורך בשק ואפר ובתפילות. אני לא עוזר לכם – שובו אלי, ואשובה אליכם'".

"אם כל אחד מאתנו יירדם – מה שהיה בשנה וחצי האחרונות זה פרומו של הפרומו לעומת ארבע השנים הבאות".

לצד כל המציאות המאיימת, מבקש גרמי להעביר מסר של אופטימיות במאבקו העיקש והנחוש להירתם להובלת שינוי תודעתי בקרב כלל הציבור: "ב"ה הצלחתי להשפיע על אנשים שהיו מצביעי שמאל. הסברתי להם בצורה לוגית: אנחנו לא מצביעים לבני אדם, לא לשמות ולא למפלגות. אותנו מעניין בורא עולם, התורה ועם ישראל. אותנו מעניין הדור הבא".

סמנכ"ל הידברות, ניר גרמי, בראיון חוצב להבות ברדיו קול חי:

תגיות:יאיר לפידנפתלי בנטניר גרמיבחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה