חדשות בארץ

קב"ט קריית ארבע שחזר את הפיגוע: "הוא רוקן עליי מחסנית. אני חי היום בנס"

"היה לי נס גלוי", אומר קצין הביטחון קריית ארבע יוני בלייכברד. "המחבל לא הפסיק לירות לעברי. את רוב הקליעים ספג המנוע"

  • ו' חשון התשפ"ג
(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

רונן חנניה הי"ד הובא אתמול (ראשון) למנוחות, לאחר שנפצע אנושות בפיגוע הירי הרצחני שהתרחש במוצאי שבת בקריית ארבע. עופר אוחנה, איש 'הצלה ללא גבולות' שהגיע לסייע, נורה על ידי המחבל בבטנו ובידו ונפצע באורח קשה. הוא עדיין מאושפז כשהוא מורדם ומונשם ביחידה לטיפול נמרץ. הלב עדיין שותת דם מקריאותיה של האלמנה בהלוויה: "במקום לחגוג לך יום הולדת של גיל 50 – אנחנו מובילים אותך לקבורה".

במערכת הביטחון ממשיכים לחקור ולנתח את אירועי הפיגוע: המחבל מוחמד ג'עברי הגיע עם נהג שהסיע אותו, כשהוא חמוש ברובה M-16. הם נכנסו דרך חסם אשמורת וחנו סמוך למכולת. חנניה הי"ד ובנו דניאל ערכו קניות במכולת, עלו לרכב לאחר שסיימו, ואז המחבל פתח עליהם באש מתוך הרכב שבו שהה. רונן חנניה נפצע באורח אנוש ונפטר מפצעיו. בנו דניאל נפצע באורח קל בלבד.

הרכב עם המחבל נסע חזרה צפונה, לכיוון חברון, ועצר אחרי החסם. המחבל ירד מהרכב וחזר רגלית למכולת. בינתיים הגיעו למקום כוחות הצלה, והמחבל ירה על עופר אוחנה, שנפצע קשה מהירי, הצליח לרדת מרכבו ולרוץ למחסה בבית ערבי סמוך.

דקות ספורות לאחר מכן הגיעו למקום קב"ט קריית ארבע יוני בלייכברד יחד עם חייל שהיה בחופשה, תושב גבעת האבות, שהגיע חמוש ברובה מסוג תבור. המחבל ירה לעבר השניים, ומהירי נפצע הקב"ט, תוך שהצליח לדווח על חילופי האש עם המחבל. במקביל לקב"ט, הגיעו למקום גם הרבש"צ של קריית ארבע עם לוחם נוסף, כשהם נוסעים ברכב ממוגן.

המחבל פתח באש לעבר השניים. הרבש"צ דרס את המחבל פעמיים. החייל שהגיע עם קב"ט קריית ארבע ירה במחבל וחיסל אותו. "כולם חתרו למגע", אמר קצין הביטחון יוני בלייכדר ל-ynet.

"הגענו ליד המכולת ואז המחבל פתח עלינו באש", הוסיף בלייכברד. "הוא רוקן עליי לפחות מחסנית אחת. הוא ירה עליי, ואני מנסה תוך כדי לפרוק מהרכב וגם לבצע ירי. כמה שניות שאני מולו והוא פשוט לא מפסיק לירות.

"כמה רגעים קודם לכן ראיתי שעופר אוחנה הגיע עם חובש נוסף, שהמחבל ירה גם עליהם. בשלב מסוים אני מבין שנפצעתי, ואז הגיע הרבש"צ ודרס את המחבל. מיד לאחר מכן החייל שהיה איתי ברכב התקרב אליו וירה בו. אני מרגיש שנעשה לי נס גלוי. המחבל לא הפסיק לירות עליי, ובנס אני חי היום", אמר בלייכדר.

הרב ברוך רוזנבלום - הקב"ה אוהב לתת למי שיודע לומר תודה על כל פרט:

תגיות:קריית ארבעפיגוע ירירונן חנניה הי"ד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה