חדשות בארץ

היום: ישראל ולבנון יחתמו על הסכם הגבול הימי

הסכם הגז והגבול הימי בין ישראל ללבנון ייחתם היום, לאחר שנדחו כל העתירות שדרשו להביאו למליאת הכנסת על מנת לקבל את אישור הח"כים

  • ב' חשון התשפ"ג
(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

הסכם הגז והגבול הימי בין ישראל ללבנון ייחתם היום (חמישי), לאחר שכל העתירות שדרשו להביאו לאישור מליאת הכנסת - נדחו.

בשעה 10:30 תכונס ישיבת ממשלה מיוחדת, אשר בסיומה יחתום ראש הממשלה יאיר לפיד על ההסכם במשרדו בירושלים.

בשעה 15:00 יתקיים טקס החתימה הרשמי בבסיס האו"ם בנאקורה, בהשתתפות המתווך האמריקני עמוס הוכשטיין. בטקס ישתתף צוות המו"מ הישראלי עם משלחות מלבנון, ארה"ב והאו"ם בבסיס האו"ם בנאקורה. בשעה 17:00 יקיים צוות המו"מ הישראלי הצהרות לתקשורת בראש הנקרה.

יצוין כי החתימה אינה באופן ישיר בין ישראל ללבנון, אלא כל אחת מהן חותמת בנפרד על מסמך הבנות מול ארה"ב. למרות ששני הצדדים הגיעו להסכם, לא תהיה תמונה משותפת של הישראלים והלבנונים בבסיס האו"ם. ההסכם ייכנס לתוקף באופן מיידי.

כזכור, בג"ץ דחה נחרצות את 4 העתירות שהוגשו לפניו כנגד החלטת הממשלה להימנע מאישור ההסכם בכנסת. העתירות הוגשו על-ידי חבר הכנסת איתמר בן גביר, פורום קהלת, ארגון לביא וארגונים נוספים. באחת העתירות נטען כי האופן אישור ממשלת המעבר ללא הכנסת אינו מתקבל על הדעת. יש לציין כי היועצת המשפטית לממשלה אישרה את ההסכם.

בתוך כך, לקראת חתימת ההסכם החלה אמש הפקת הגז ממאגר כריש, הממוקם סמוך לגבול ישראל ולבנון. אסדת כריש תהיה האסדה השלישית המחוברת למערכת הגז הישראלית, ביחד עם מאגר תמר ולוויתן. כריש הוא המאגר הקטן ביותר מבין השלושה, אך כניסתו למשק הגז הישראלי הגבירה את התחרות במשק הגז והובילה לירידות מחירים.

תגיות:הסכםישראללבנון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה