חם ברשת

האנטישמיות בארה"ב: שחקנים ופוליטיקאים גויים (ולא רק) - מצטרפים למחאה

בעקבות דבריו האנטישמיים של הראפר הגוי קניה ווסט וגל האנטישמיות שהוצת בעקבותיו ברשת - עוד ועוד שחקנים הוליוודיים מצטרפים למחאה, ומגנים את האנטישמיות

אא

 

 

***

למה קניה ווסט שונא יהודים?

 

***

ישראלי שחי בלוס אנג'לס מזה 34 שנה: "בכנות, ההתבטאות של קניה ווסט על  יהודים לא חדשה לי. היה לי שומר היספני שעבד איתי ב-2015 ואמר לי: 'אתם היהודים שולטים ב-40% בתקשורת באמריקה".

***

דיווח חדשותי: קניה ווסט איבד את מעמדו כביליונר, לאחר שחברת אדידס סיימה את השותפות עמו, בעקבות הדברים שאמר על היהודים. 

 

***

השחקנית ג'ניפר אניסטון מצטרפת למחאה על ידי תמיכה בחבריה היהודים:

 

***

השחקן היהודי-אמריקני דיוויד שווימר, היה בין הראשונים לגנות את דבריו האנטישמיים של קניה ווסט, וכתב כך ברשתות החברתיות שלו: "האנטישמיות נמצאת במגמת עלייה בעולם. היהודים מהווים רק 2.4 אחוזים מאוכלוסיית ארצות הברית, אך הם קורבנות של יותר מ-60 אחוז, מכל פשעי השנאה הדתיים. 

"אין ספק שהוא קנאי. דבר השטנה שלו קורא לאלימות נגד יהודים. ואם אתם מפרשים את דבריו בדרך אחרת, ומגנים עליו - נחשו מה? אתם גזענים. אם אנחנו לא קוראים למישהו משפיע כמו קניה על מילותיו המפלגות, הבורות והאנטישמיות - אז אנחנו שותפים. שתיקה היא שותפות".

***

הקומיקאית שרה סילברמן מצטרפת לדברי הגינוי על ווסט ואומרת: "קניה איים על היהודים בטוויטר, וזה אפילו לא מגמתי. מדוע רק יהודים מדברים נגד שנאת יהודים? השקט כל כך רועש".

***

השחקנית ג'יימי לי קרטיס, שהוריה היו יהודים ממוצא הונגרי, דיברה גם היא ברגש על השנאה של ווסט ואמרה כי פרצה בבכי כשקראה את דברי השטנה של ווסט. "להרוג שלושה יהודים? מה אתה עושה? זה מספיק גרוע שהפשיזם נמצא במגמת עלייה ברחבי העולם, אבל ברשתות החברתיות? בטוויטר, בפורטל - לשפוך את זה החוצה, כאילו לעם היהודי לא היה קשה מספיק?".

***

גם הקומיקאית והשחקנית איימי שומר, הצטרפה לקולות התומכים, בהתערבות פוליטית נדירה. באחת מתוכניותיה הקומיות היא מגלמת דמות יהודית, ואומרת כי לא פעם היא חווה 'הצקות' ואנטישמיות כלפי דמותה היהודית - מצד קולגות ובכירים בתעשייה. "שמור את האנטישמיות שלך לעצמך", כתבה ברשתות החברתיות. 

***

הקומיקאי היהודי ג'רי סיינפלד כתב: "אני תומך בחברים היהודים שלי ובעם היהודי".

***

קלואי קרדשיאן גם היא פרסמה פוסט חריף נגד האנטישמיות בערוצי המדיה החברתית שלה. "אנטישמיות בכל צורה היא מצערת, באינטרנט, באופן אישי - לא משנה איך. זו שנאה, וזה לא מקובל. אני מבינה לגמרי למה החברים והקולגות היהודים שלי מפחדים לחיי משפחותיהם. זו תקופה מאוד מפחידה".

תגיות:מחאההוליוודאנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה