חדשות בעולם

גאורגיה: מטייל ישראלי הידרדר וניצל ממוות - לא תאמינו בזכות מה

כששגיא אילות נסע לטיול בגאורגיה, הוא לא תיאר לעצמו את הנס שעומד להתרחש בחייו. אילות הידרדר ממצוק ונפצע ברגלו, אך ניצל באורח דרמטי לאחר ש'נתלה' באורח נסי על אחד העצים

אא

כששגיא אילות נסע לטיול בגאורגיה, הוא לא תיאר לעצמו את הנס שעומד להתרחש בחייו. אילות הידרדר ממצוק ונפצע ברגלו, אך ניצל באורח דרמטי לאחר ש'נתלה' באורח נסי על אחד העצים. "התגלגלתי באוויר 20-30 מטרים, לא האמנתי שזה קורה לי", סיפר בראיון שנעשה עמו. 

שני החברים שעמם טייל - דורון ויניב שמם, הצליחו לקבע את רגלו, רגע לפני שהמשיכו בדרכם כדי להזעיק עזרה. שגיא נאלץ להישאר לבדו על גזע העץ למשך כל הלילה, שהיה לדבריו ארוך. "זה לא הכי נוח", אמר בסרטון שבו תיעד את עצמו. "הכל פה על איזה עץ, תלוי, אבל אני לא יכול לזוז. אני אנסה לרפד לי ולהחליף את הנעליים והגרביים הרטובות כדי לשרוד את הלילה. יהיה בסדר". 

"חששתי להירדם מהפחד ליפול מהעץ", הוא משחזר. "הייתי עסוק בעיקר במעשים ולא במחשבות. דאגתי כל הזמן שיהיה לי מה לעשות". עוד הוסיף שגיא ותיאר בסרטון את רגעי הנפילה שלו: "ניסיתי לתפוס משהו תוך כדי שנפלתי, ובגלגול האחרון פתחתי את התיק ונפלתי עליו. זה מה שבלם אותי. ההרים בנויים מאבני צפחה שבנויות אחת על השנייה, וזה כמו לעשות סקי בכל צעד".

לדבריו, הוא דאג כל העת להעסיק את עצמו: פעם הדליק נר לחימום ופעם תפר את בגדיו או אבטח את עצמו אל העץ, כדי שלא ליפול. "לא נרדמתי ולא ניקרתי. או שחששתי או שהכאבים ברגל החזיקו אותי עירני".

ולמרות הקושי והפחד, גם התקווה לא נעלמה ממנו באותם רגעים. "היה לי ברור שאני חוזר הביתה", הוא אומר. "השאלה הייתה רק עניין של זמן. חישבתי כל הזמן את השעות כמה זמן ייקח ליניב ודורון להגיע לכפר השני, במידה והראשון לא יהיה מאויש. פיזרתי סביבי סטיק-לייטים כדי שיוכל לזהות אותי".

האמונה והתקווה שלו עזרו, ומסוק החילוץ הגיע אליו בחסדי שמיים, בשעה שמונה בבוקר. "זרקתי לאוויר כיסוי תרמיל כתום, כדי שהמסוק יצליח לזהות אותי. ציפיתי שימשכו אותי, אבל אמרו לי שאני צריך לטפס בכוחות עצמי מאות מטרים. מחלץ קשר אותי לחבל ומשך אותי, אבל אחרי 200 מטרים הבנו שזה לא יצליח והם ירדו למטה לחלץ אותי".

תגיות:גאורגיהנסמטייל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה