חדשות בארץ

האם איילת שקד תפרוש מהמירוץ, או תשרוף עשרות אלפי קולות מגוש הימין?

יו"ר הבית היהודי תיאלץ להכריע בימים הקרובים האם להכריז על פרישה מוקדמת, על מנת לא לבזבז רבבות קולות למחנה הימין. בכל הסקרים, ללא יוצא מן הכלל, שקד רחוקה מאוד מאחוז החסימה

  • כ"ט תשרי התשפ"ג
(צילומים: פלאש 90)(צילומים: פלאש 90)
אא

הפרשן הפוליטי עמית סגל דיווח אמש (ראשון) כי יו"ר הבית היהודי איילת שקד תיאלץ להכריע בקרוב האם היא נשארת במרוץ גם מחיר של "בזבוז" עשרות אלפי קולות, או תכריז על פרישה מוקדמת, בסביבתה מחכים לסקרי המנדטים של 48 השעות הבאות שישפיעו מאוד על ההחלטה.

הציבור הימני עדיין לא סלח לשקד על היותה האדריכלית של הממשלה הקודמת, ובכל הסקרים היא רחוקה מאוד מאחוז החסימה. על מנת לעבור את אחוז החסימה, ניסתה שקד להתנצל על מעשיה ולהציג הישגים ימניים, וכעת היא מקווה שהציבור שנכווה קשות מבגידתה של מפלגת ימינה יצביע עבורה. בימים האחרונים הקמפיין של הבית היהודי קורא לציבור להבין כי בלעדי מפלגה זו נתניהו לא יוכל להרכיב ממשלה. אלא שהסיסמאות "בלי איילת אין ביבי" או: "בלי ב' אין ביבי" עדיין לא שכנעו את הציבור להצביע לשקד.

מקורביה של שקד מתלבטים האם לעודד אותה להמשיך ולרוץ. לדעת חלקם היא מחזיקה במפתח להקמת הממשלה. חלק מהם חוששים שאם היא לא תעבור, הציבור יאשים אותה בשריפת קולות לימין ובכך שהיא זו שמנעה הקמת ממשלת ימין. מנגד, חלק אחר סבור שאמנם שקד לא תעבור כעת את אחוז החסימה, אך אם תמשיך במירוץ – היא לפחות תגיע בבחירות הבאת עם כוח של עשרות אלפי מצביעים.

בראיון שהעניקה בסוף השבוע שעבר לעמית סגל סיפרה שקד על יחסיה עם ראש הממשלה החליפי, נפתלי בנט. בין היתר היא תקפה את החלטתו להעביר את השלטון ללפיד: "בנט נתן את השלטון ללפיד על מגש של כסף וסיכל בכך הקמת ממשלת ימין. כשהתקשר לספר לי על זה אמרתי לו: 'למה?'

שרת הפנים התייחסה בראיון לסערת 'הגדה המערבית' - התקרית בה בנט הגדיר את יהודה ושומרון כ'גדה המערבית' בנאום שנאם באנגלית. לדבריה, מיד לאחר הנאום התקשרה אליו: "התקשרתי אליו כשאמר 'הגדה המערבית', והוא אמר: 'זה מה שהיה כתוב לי, זה לא נורא גם ביבי אמר'. השבתי לו: "מה שמותר לביבי אסור למנכ"ל מועצת יש"ע".

תגיות:איילת שקדבחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה