חדשות יהדות

תלמידי ישיבה אספו 84 אלף בקבוקים וכתבו ספר תורה - לא תאמינו כיצד

הסיפור שלפנינו מראה כמה גדול הוא כוחם של הדברים הקטנים, הפעולות הקטנות ואפילו המטבעות הקטנות: כן, כן, עשרות האגורות שאתם נותנים לצדקה מדי יום ביומו - יכולים להפוך לסכום גדול באמת

אא

הסיפור שלפנינו מראה כמה גדול הוא כוחם של הדברים הקטנים, הפעולות הקטנות ואפילו המטבעות הקטנות: במשך כמעט חמש שנים אספו תלמידי הישיבה התיכונית 'צביה אלישיב' בלוד - בקבוקים למיחזור. 

המטרה הסופית של הפעילות הזו, שבראשה עמד מורה בשם הרב יעקב ויצמן, הייתה ברורה: להראות לתלמידים את עוצמתו הבלתי נלאית של כוח ההתמדה, ואת הדברים הנפלאים שיכולים להיבנות בזכותו. "החברותא ואני שנינו מורים, רצינו להוכיח לתלמידים שמדברים קטנים אפשר לעשות דברים גדולים, וכמה כוח ההתמדה הוא דבר חשוב", מספר הרב ויצמן. 

לדבריו, בתחילה גוייסו תלמידים רבים לאיסוף בקבוקים שנשלחו למיחזור - דבר שהעניק להם סכום של 25 אלף ש"ח, שכלל אינו מתקרב לסכום הנדרש לכתיבת ספר תורה. 

אבל עם זאת, זה הצליח לעשות "הרבה רעש בעיר", לדבריו. "בכל איסוף היינו מוציאים רכב עם אחד המורים, עם 1,500 בקבוקים למחזור. היו תלמידים שהגדילו ראש והביאו בקבוקים מכל הדיירים בבניין".

זאת ועוד. לדברי הרב ויצמן, מלבד איסוף הבקבוקים, רעיון נוסף עלה במוחם. "בתפילת שחרית נוהגים מתפללים רבים לתרום סכום של כמה עשרות אגורות לצדקה. החלטנו שאת האגורות האלה נאסוף, וכל תלמיד תרם 30 אגורות בכל יום, אחרי התפילה. חילקנו קופות צדקה בבתים, ולבסוף, הגענו אל הסכום המיועד". 

לאחר חמש שנים כמעט כאמור, שבוע וחצי לפני ראש השנה - המשימה הושלמה, וספר תורה חדש הוכנס לבית המדרש של הישיבה - במעמד מרגש שבו נכח אף ראש העיר יאיר רביבו. "זה היה טקס מאוד מרגש", אומר הרב ויצמן ל'ישראל היום'. "זה היה יותר מרגש בעיני מהחתונות של הילדים שלי, סוג של לידה. הילדים התרגשו מאוד, חלקם לא האמינו שיגיעו ליעד הזה. הראינו לתלמידים שמי שאוסף סכומים קטנים לאורך זמן, מגיע לסכום גדול, וחינכנו את התלמידים לנתינה והתמדה", הוא מסכם. 

תגיות:ספר תורהבקבוקיםקידוש השםישיבה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה