חדשות בארץ

בלתי נתפס | אייל ברקוביץ’ בהשתלחות בוטה במיוחד: "מנותקים, בטלנים"

השתלחות בוטה של איש טלוויזיה וכדורגלן העבר אייל ברקוביץ', שבמהלך תוכניתו תקף בחריפות את הפוליטיקאים החרדים, ובפרט את יצחק גולדקנופף, מועמד יהדות התורה לכנסת

  • כ"ח תשרי התשפ"ג
אייל ברקוביץ’ (צילום: פלאש 90)אייל ברקוביץ’ (צילום: פלאש 90)
אא

כדורגלן העבר ואיש הטלוויזיה אייל ברקוביץ' עורר סערה עזה, כשתקף בחריפות את מועמד יהדות התורה לכנסת, יצחק גולדקנופף.

"היה לי חופש לא טוב. לקחתי מאוד ללב את שני החיילים שנהרגו, עידו ברוך ונועה לזר. לקחתי את זה מאוד קשה וחיכיתי לאולפן הזה רק בשביל להגיד למר יצחק גולדקנופף מיהדות התורה שיתבייש לו", אמר ברקוביץ' במהלך תוכניתו "אופירה וברקוביץ'" המשודרת בקשת 12.

"אני רוצה לשאול אותך, גולדקנופף, ותחשוב טוב בבית - מי יותר יהודי? אתה או אני? אני שלא קראתי שורה אחת מהתורה אבל הלכתי לצבא, אני עובד ומשלם מיסים. זה יהודי? בושה וחרפה. הם מנותקים מהעם, זה לא מעניין אותם. הם אלה שהולכים לנהל פה את המדינה בעוד שבועיים. הם יגידו לך ולי ולכולם פה מה לעשות, אלה שלא אכפת להם מהעם שלנו בכלל, שמנותקים. הם קוראים בתורה כל היום, לא הולכים לעבוד, לא משלמים מיסים, לא הולכים לצבא. בטלנים.

"תתבייש לך", תקף ברקוביץ'. "בושה שאנשים כמוך מייצגים אותי במדינת ישראל, בממשלה ובכנסת. אני מבקש ממך, תחשוב טוב לפני שאתה הולך להיבחר שוב. אני בחיים לא הייתי בוחר באחד כמוך. בושה וחרפה".

הדברים עוררו סערה עזה. יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני מסר בתגובה: "אייל ברקוביץ' מנותק לחלוטין מהעם וחי בתוך בועה שיצרו כמה אנשי תקשורת. מעניין לדעת מתי היה הפעם האחרונה שפגש באדם חרדי, שהוא יודע איך החרדים חיים ומה הם עושים. לפני שהוא פוער את פיו נגד ציבור גדול בישראל, שילך ללמוד ולהכין שיעורי בית על מה שהוא מברבר. ילד בתלמוד תורה בכיתה א' יודע בכל תחום יותר ממנו, וכדאי שיהיה לו קצת דרך ארץ כלפי הציבור החרדי".

גולדקנופף הגיב על הדברים הבוטים: "אני קורא להנהלת הערוץ להתנער מההסתה הפרועה ולהשעות את המגיש עד שיחזור בו מהדברים. אין לי ספק שדבריו של המגיש הם השפעה ישירה של ההסתה הפרועה של ליברמן כנגד הציבור החרדי".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', הגיב: "אמירות אנטישמיות כמו אלה של אייל ברקוביץ' העם היהודי ספג במשך כל השנים מהגרועים שבשונאיו. בושה וחרפה שכאן בישראל על המסך נשמעת הסתה חמורה כזו כלפי הציבור החרדי, שתורם רבות לעם ישראל בשלל מפעלי חסד, בלימוד תורה ששומר על המסורת היהודית, ויותר ויותר גם בהשתלבות בצה"ל ובשוק התעסוקה".

איש התקשורת אריאל אלחרר הגיב: "אייל ברקוביץ בשנאה לא נתפסת כלפי החרדים. בושה וחרפה". עיתונאי 'וואלה' יקי אדמקר כתב: "איזה איש קטן ועלוב". איש התקשורת מנחם טוקר התייחס לתוכנית בה נאמרו הדברים: "מזכיר לכם באיזו תוכנית אמר (לקול צחוקם של המגישים) אותו האיש איווט את המילים "לזרוק את החרדים על מריצה לזבל". כמובן אופירה וברקו. תוכנית הזבל עם מגישי הזבל".

תגיות:חרדיםהסתההתקשורת הישראליתאייל ברקוביץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה