חדשות בארץ

חמור וחריג: יהודים תקפו לוחמי צה"ל במהלך הפרת סדר אלימה. מפקד ולוחם נפצעו

מפקד גדול 202 ולוחם נוסף נפצעו לאחר שמספר מתיישבים ריססו לעברם גז פלפל והתקיפו אותם באלימות

  • כ"ה תשרי התשפ"ג
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

4 לוחמי צה"ל, ביניהם מפקד גדוד 202, נפצעו הלילה (חמישי) על ידי מתפרעים יהודים במרחב חווארה הסמוך לשכם – כך נמסר מדובר צה"ל.

במהלך הלילה התקיימה הפרת סדר אלימה, במהלכה יידו מתיישבים אבנים לעבר רכבים פלסטינים. כוח צה"ל פעל על מנת לפזר את הפרת הסדר והותקף בעצמו באלימות על ידי מספר מתיישבים, שריססו גז מדמיע לעבר הלוחמים.

כתוצאה מכך, נפגעו מפקד הגדוד ולוחם נוסף.

בהודעת דובר צה"ל נמסר: "צה"ל מגנה בכל תוקף את האלימות שהופעלה כנגד הלוחמים. אלימות כנגד כוחות הביטחון היא התנהגות עבריינית, הדורשת מצוי דין. פגיעה בלוחמי צה"ל על ידי מתיישבים, המוגנים על ידם, היא התנהגות פסולה שחובה עלינו להוקיע ולפעול כנגדה נמרצות".

הרמטכ"ל אביב כוכבי הגיב בחומרה לאירוע: "הפגיעה בלוחמי צה"ל, הפועלים יום וליל לשמירה על ביטחון תושבי המדינה, היא התנהגות בזויה שראויה לכל גנאי. גילוי אלימות כנגד כוחות הביטחון הוא עבריינות בלתי נסבלת המצריכה טיפול מיידי ודורשת מיצוי דין מחמיר".

"מדובר באירוע חמור ביותר, המגלם התנהגות עבריינית מבישה ומחפירה, הדורשת מיצוי דין מהיר ומחמיר", הוסיף כוכבי. "אני מגבה את פעילותם החשובה של לוחמי צה"ל, הפועלים מסביב לשעון להגנת תושבי מדינת ישראל. לא מתקבל על הדעת שלוחמי צה"ל אשר מגנים בחריצות ובמסירות יותקפו באלימות ע"י מתיישבים".

ראש הממשלה יאיר לפיד התייחס אף הוא לאירוע החמור: "המתפרעים היהודים שתקפו הלילה באלימות את לוחמי צה"ל בחווארה הם עבריינים מסוכנים שיש להוקיע אותם ולמצות איתם הדין ללא היסוס ובמלוא החומרה. הם מסכנים את חיי הלוחמים שלנו והם פוגעים במדינת ישראל. אני מחזק את הכוחות הלוחמים בשטח ואת מג"ד הצנחנים וחייליו שנמצאים שם כדי להגן על עם ישראל", לשון לפיד.

שר הביטחון בני גנץ גינה אף הוא את האלימות: "‏אני מגנה את האלימות כלפי לוחמי צה"ל אתמול בשומרון", אמר. "נפעל למיצוי הדין עם העבריינים שאינם מייצגים את ההתיישבות ופוגעים ביכולת לספק ביטחון לאזרחי ישראל ולתושבי האזור. לחיילי צה"ל יש גיבוי מלא ורוח גבית להמשיך לפעול ולבצע את משימתם המבצעית".

תגיות:צה"למתפרעים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה