חדשות בעולם

"איום עמוק": בארה"ב חוששים מהתמיכה האיראנית ברוסיה במלחמת אוקראינה

איראן העניקה לרוסיה מל"טים לשימוש באוקראינה, וכן הבטיחה לספק טילי קרקע קרקע. כן שלחה מדריכים ממשמרות המהפכה לחצי האי קרים כדי לסייע לרוסיה

  • כ"ד תשרי התשפ"ג
 וולודימיר זלנסקי (צילום: shutterstock) וולודימיר זלנסקי (צילום: shutterstock)
אא

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כינה הלילה (רביעי) את השימוש שרוסיה עושה במל"טים איראנים נגד אוקראינה כ"פשיטת רגל צבאית ופוליטית של הצבא הרוסי".

"עצם העובדה שרוסיה מבקשת סיוע מאיראן הוא הכרה בפשיטת הרגל הזו", האשים הנשיא האוקראיני. "במשך עשורים הרוסים בזבזו מיליארדי דולרים על הקומפלקס הצבאי תעשייתי שלהם, בסופו של דבר הם מתרפסים בפני טהרן עבור מל"טים וטילים פשוטים למדי".

כזכור, אמש פורסם כי איראן הבטיחה לספק לצבא הרוסי טילי קרקע קרקע, זאת בנוסף למל"טים נוספים בהם משתמשת רוסיה במלחמה.

גם בארצות הברית מאוימים מהברית בין רוסיה לאיראן. סגן דובר מחלקת המדינה האמריקנית, ודאנט פאטל, אמר: "העמקת הברית בין רוסיה ואיראן היא משהו שכל העולם צריך לראות כאיום עמוק ומשהו שכל מדינה צריכה לשים לב אליו מאוד. אנחנו ממשיכים לעקוב אחריו מקרוב ואנו בקשר הדוק עם בעלי בריתנו ושותפינו, כולל אלה באו"ם, כדי לטפל בהפצת הנשק המסוכנת של איראן לרוסיה".

ה"ניו יורק טיימס" דיווח כי איראן שלחה מדריכים ממשמרות המהפכה לחצי האי קרים, על מנת לעזור לרוסיה להתגבר על בעיות מכניות בצי המל"טים שרכשה מוסקבה מטהרן. גורמים אמריקנים צוטטו בעיתון והאשימו את איראן באמרם: "שליחת המל"טים והמדריכים מערבת את איראן עמוק בצד הרוסי של המלחמה. טהרן נוטלת חלק באופן ישיר בפעולות שגרמו להרג ופציעת אזרחים אוקראינים".

תגיות:רוסיהאוקראינהאיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה