חדשות בעולם

במקום הרצח: ספר תורה הוכנס לזכר הפעוט בן השנתיים שנרצח בפיגוע טרור

40 שנה לאחר שהפעוט מיכאל סטפאנו גאי טאשי הי"ד נרצח בפיגוע טרור בפתח בית הכנסת הגדול ברומא – ספר תורה הוכנס לזכרו

  • כ"ד תשרי התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

40 שנה לאחר שנרצח – ספר תורה הוכנס לזכרו של הפעוט מיכאל סטפאנו גאי טאשי הי"ד, שהיה בן שנתיים בלבד במותו. הפיגוע הקטלני התרחש, כאמור, לפני 40 שנה, כאשר מחבלים השליכו רימוני יד לעבר הקהל שיצא מבית הכנסת שהיה עמוס במבוגרים ובילדים.

בפיגוע נרצח מיכאל בן השנתיים, ונפצעו 37 מתפללים נוספים בדרגות פציעה שונות.

ספר התורה נתרם על ידי תלמידי בית הספר היהודי ברומא, והוכנס לבית הכנסת הגדול במדינה. בהכנסת ספר התורה השתתפו תלמידי בית הספר שתרמו את ספר התורה, מאות מאנשי הקהילה, האם השכולה ובנה השני שנפצע קשה בפיגוע, נשיא איטליה סרג'יו מטארלה, ראש עיריית רומא, שגריר ישראל אלון בר ונשיא מחוז לאציו, וכן רבה של רומא וסגן נשיא ועידת רבני אירופה הרב שמואל די סייני.

בעוד ספר התורה חבוק בזרועותיו, נשא הרב די סייני דברים מרגשים: "הלב של כל בית כנסת, הוא ארון הקודש שבו מונחים ספרי התורה. ספר התורה אותו אנו שומרים מכל משמר ומקשטים אותו בבדים ומתכות יקרות, כסף וזהב, נכתב על ידי סופר מומחה על קלף ואנו שומרים ומטפלים בו במסירות באהבה ובנחישות, כי התורה הקדושה היא תמצית ההיסטוריה שלנו, מרכז חיינו ואמונתנו.

"עם הזמן הקלף נשחק והכתב דוהה ועלינו להביא ספרים חדשים. אך האותיות והתוכן הן לנצח ישראל. כל הזמן מתחדש כשאנו לומדים ומקיימים את מצוות התורה. נכון שהתורה היא עתיקה, אבל היא גם תמיד חדשה, חיונית ועדכנית, לנצח נצחים", לשון הרב.

הרב זמיר כהן – מה מרוויח מי שלומד תורה?

תגיות:ספר תורהרומא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה