חדשות בארץ

הוועדה למינוי בכירים אישרה את מינויו של הרצי הלוי לרמטכ"ל ה-23

הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים אישרה את מינויו של אלוף הרצי הלוי לתפקיד הרמטכ"ל הבא של צה"ל. הממשלה צפויה לאשר את המינוי בישיבתה הקרובה

הלוי (קרדיט: דובר צה"ל)הלוי (קרדיט: דובר צה"ל)
אא

הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים אישרה היום (שלישי) את מינויו של סגן הרמטכ"ל, אלוף הרצי הלוי, לתפקיד הרמטכ"ל ה-23 של צה"ל. שר הביטחון בני גנץ הופיע הבוקר בפני הוועדה, והמליץ על הלוי כמועמדו לתפקיד. המינוי כפוף לאישור הממשלה, שצפויה לעשות זאת בישיבתה הקרובה ביום ראשון.

בראש הוועדה עומד המשנה לנשיאת בית המשפט העליון בדימוס, אליקים רובינשטיין, וחברים בה נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ ונציגי הציבור פרופ' טליה איינהורן ומשה טרי. איינהורן הביעה התנגדות לאישור המינוי בתקופת בחירות. שאר חברי הוועדה הצביעו בעד המינוי.

שר הביטחון גנץ בירך על החלטת הוועדה: "מול האתגרים השונים שניצבים לפנינו, צה"ל זקוק ליציבות, לבניין כוח רציף ומתמשך ולניסיון רב. אין לי ספק שהאלוף הרצי הלוי ימשיך את התהליכים שהוביל הרמטכ"ל כוכבי וימשיך לקדם את המוכנות של צה"ל ואת היכולות הביטחוניות של מדינת ישראל. אני מבקש להודות לחברי הוועדה בפניהם הופעתי היום, ובמיוחד לכבוד השופט רובינשטיין. אפעל להבאת המינוי לממשלה ביום ראשון הקרוב".

כזכור, הממשלה מינתה בחודש שעבר את השופט בדימוס מני מזוז ליו"ר הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים, וזאת לצורך אישור מינויו של הלוי. ההחלטה עוררה ביקורת ציבורית בשל העובדה שמזוז מונה על ידי ממשלת המעבר לקדנציה מלאה של שמונה שנים. בצעד דרמטי, ביטל בג"ץ את מינויו של מזוז ליו"ר קבוע, וזאת לאחר שהיועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, סירבה להצעת השופטים לבטל את מינוי הקבע של מזוז ולהופכו למינוי זמני לצורך דיון במועמדותו של הלוי. בעקבות החלטת בג"ץ, הודיע מזוז על סירובו להתמנות ליו"ר זמני של הוועדה. במקומו מינתה הממשלה את רובינשטיין, שהודיע כי הוא מוכן לקבל על עצמו את ראשות הוועדה באופן זמני.

תגיות:צה"להרצי הלוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה