הידברות לנוער

הידברות לנוער: אני מרגיש לא מוצלח בהשוואה לאחרים. מה עושים?

נראה לכם שהחיים שלכם חיוורים ביחס לאחרים? מרגישים שאצל כולם הכול הרבה יותר נוצץ ושווה? הנה כמה מילים בשבילכם

  • כ"ג תשרי התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לפעמים יכולות להזדחל רגשות לא נעימים, של תחושה שאני לא מספיק טוב, שכולם יותר מוצלחים, יפים, חכמים ומוכשרים ממני. איך אפשר להיפטר מההרגשה שאנחנו פחות טובים מאחרים?

השורש הפנימי ממנו מגיעה התחושה הזו היא חוסר באהבה עצמית. מי שקיימת בו אהבה חסרת תנאים כלפי עצמו ירגיש טוב ובנוח עם עצמו ללא קשר לרמת ההישגים שלו ביחס לשל חבריו, בדיוק כפי שהורה אוהב את תינוקו ללא קשר לרמת הכישורים, למראה החיצוני או להצלחות שלו שטרם התגלמו. אף הורה לא חושב על התינוק שלו "חבל שאין לו את האף הסולד כמו של התינוק ההוא" או "הוא קצת פחות מוצלח. אחרים זוחלים בקצב הרבה יותר מהיר". הורה לא ירגיש שהתינוק שלו הוא נחות, גם אם במציאות האובייקטיבית הוא באמת פחות מוצלח בנקודות מסוימות, וזה בגלל שהוא אוהב אותו בכל מחיר. הוא שמח שהוא בנו, ולא היה מחליף אותו באף תינוק "מוצלח" יותר. זאת אהבה חסרת תנאים.

הבעיה עם עצמנו מתחילה כשאנחנו שוכחים לאהוב את עצמנו באותה אהבה חסרת תנאים. אנחנו מייחלים להיראות כמו... להצליח כמו... להיות מקובל ומוקף חברים כמו... ובקיצר – להיות כמו.

אנחנו רודפים אחרי לייקים ואישורים חיצוניים כדי להרגיש טוב עם עצמנו, במקום שהאישור העצמי יבוא מתוכנו פנימה. הדרך היחידה בה נוכל להרגיש טוב עם עצמנו היא להתחיל ללמוד לאהוב את עצמנו, להתבונן בערך האינסופי שלנו, להפנים כמה אנחנו חשובים ויקרים ואהובים. עלינו לאהוב ולייקר את עצמנו ללא קשר לרמת ההישגים שלנו, אלא רק מתוך כך שזה אנו עצמנו, כמו שהורה אוהב את ילדו רק בגלל שזה פשוט הילד שלו, וזהו.

דבר נוסף שיכול לעזור לנו בנטייה להשוואות מול אחרים היא לקחת פסק זמן מהרשתות החברתיות. שם הכול נראה יפה ונוצץ, אבל זה רק למראית עין. המציאות בדרך כלל הרבה פחות מנצנצת ממה שמיחצנים, וכל המטרה שם היא להוציא את העיניים לאנשים עם תמונות שרק יגרמו לאחרים להרגיש פחות טוב עם עצמם ועם החיים שלהם – מנת האוכל שנראית טעימהלהחריד, הנוף המהפנט מהטיול בחו"ל, החיוך הענקי שנעלם שנייה אחרי שהמצלמה יורדת. בסופו של דבר הרשתות החברתיות לא משקפות את החיים האמיתיים של אנשים, אלא רק את מה שאנשים בוחרים לומר ולהראות. אז הצעד הראשון להרגשה טובה עם עצמנו יהיה פסק זמן מהרשתות החברתיות.  

נקודה אחרונה שכדאי לזכור זה שלכל אחד יש מסלול מיוחד שיועד לו ספציפית משמים, ועבורו הוא קיבל את ארגז הכלים המותאם לו – המראה החיצוני, הכישורים והיכולות, המשפחה, הרקע הכלכלי ועוד. הקב"ה ייעד כל אחד מאיתנו לתפקיד ייחודי ואישי בעולם הזה, ובדיוק בגלל זה אנחנו לא צריכים להיות אף אחד אחר.

תגיות:כישלוןהידברות לנוער

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה