חדשות בארץ

נתניהו: "נסראללה איים – ולפיד התקפל"

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו הגיב על הודעתו של גורם מדיני בכיר לפיה ראש הממשלה יאיר לפיד דחה את ההערות שהעבירה לבנון בנוגע להסכם עם ישראל על הגבול הימי: "ישראל זקוקה להנהגה אחרת"

נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו הגיב בצהריים (חמישי) על הפרסום, לפיו ראש הממשלה יאיר לפיד דחה את ההערות שהעבירה לבנון בנוגע להסכם עם ישראל על הגבול הימי: "נסראללה איים – ולפיד התקפל. רק הלחץ הכבד שאני וחבריי הפעלנו גרם לו לסגת מהסכם הכניעה שלו, בינתיים".

"ישראל זקוקה להנהגה אחרת, לראש ממשלה מנוסה וחזק שעומד בלחצים ולא מתקפל מול איומים", הוסיף נתניהו. "אנחנו לא ניתן לישראל להיכנע לנסראללה. בכל מקרה, ההסכם הלא חוקי הזה, שנעשה ללא אישור הכנסת, לא יחייב אותנו".

מוקדם יותר מסר גורם מדיני בכיר כי "מדינת ישראל קיבלה את הערות לבנון לטיוטת ההסכם. ראש הממשלה יאיר לפיד עודכן בפרטי השינויים המהותיים החדשים שלבנון מבקשת לעשות בהסכם, והורה לצוות המו"מ לדחותם. ראש הממשלה לפיד הבהיר שישראל לא תתפשר על האינטרסים הביטחוניים והכלכליים שלה בשום אופן גם אם זה אומר שלא יהיה הסכם בקרוב".

עוד נמסר מפי הגורם הבכיר כי "ישראל תפיק מאסדת כריש גז ברגע שהדבר יהיה אפשרי. אם החיזבאללה או מישהו אחר ינסה לפגוע באסדת כריש או לאיים עלינו – המשא ומתן על הקו הימי ייפסק לאלתר וחסן נסראללה יצטרך להסביר לאזרחי לבנון למה אין להם אסדת גז ועתיד כלכלי".

שר הביטחון בני גנץ התייחס להסכם המתגבש עם לבנון, בנאום שנשא בטקס לזכר חללי מלחמת יום כיפור: "האתגר האופרטיבי המיידי הגדול ביותר שלנו נמצא בגבולנו הצפוני", אמר. "בימים אלו מקדמת הממשלה הסכם בנושא חלוקת המים הכלכליים בינינו לבין מדינת לבנון שיש לו השפעות כלכליות וביטחוניות, ובהן גם פגיעה באינטרסים של איראן בלבנון ובאזור. בין אם ייחתם ההסכם או לאו, אנו ערוכים להגן על התשתיות שלנו ועל ריבונותנו. אם חיזבאללה יבקש לפגוע בהן – המחיר הצבאי שמדינת לבנון וחיזבאללה ישלמו יהיה כבד מאוד. איננו ששים אלי קרב, אך אנו מוכנים אליו".

תגיות:יאיר לפידלבנוןחסן נסראללהבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה