חדשות בארץ

"חוסר הצדק זועק לשמיים": הליכוד ערער לעליון על פסילת מועמדותו של שיקלי

הליכוד וחבר הכנסת לשעבר, עמיחי שיקלי, ערערו לבית המשפט העליון על החלטתו של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט יצחק עמית, לפסול את התמודדותו של שיקלי ברשימת המפלגה לכנסת ה-25

שיקלי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)שיקלי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת לשעבר עמיחי שיקלי ומפלגת הליכוד הגישו היום (שני) לבית המשפט העליון ערעור על החלטת יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט יצחק עמית, לפסול את התמודדותו של שיקלי לכנסת ה-25 במסגרת רשימת הליכוד. הדיון בערעור צפוי להתקיים ביום חמישי הקרוב.

החלטתו של עמית התקבלה בעקבות עתירה שהגישה מרצ לוועדת הבחירות בדרישה לפסול את מועמדותם של שיקלי ושל חברת הכנסת עידית סילמן, ששוריינו במקומות ה-14 וה-16 ברשימת הליכוד. במקביל לפסילת מועמדותו של שיקלי, החליט יו"ר ועדת הבחירות לאשר את התמודדותה של סילמן.

בעתירה של מרצ נגד שיקלי נטען כי יש לפסול את מועמדותו במסגרת הליכוד, שכן הוא הוכרז על ידי ועדת הכנסת כפורש מסיעת ימינה. עמית קיבל את טענת מרצ לפיה התפטרותו של שיקלי מהכנסת לא נעשתה סמוך למועד ההכרזה עליו כפורש. כזכור, שיקלי ערער לבית המשפט המחוזי על ההחלטה להפרישו מסיעת ימינה. בהמשך הוא החליט לקבל את הצעת הפשרה של בית המשפט, לפיה אם יוותר על הערעור ויתפטר מהכנסת – תיחשב ההתפטרות כסמוך למועד הפרישה, כך שהוא יוכל להתמודד בבחירות הקרובות לכנסת גם במסגרת מפלגה קיימת.

בעתירה של הליכוד ושיקלי לבג"ץ נכתב, בין היתר, כי "המערערים מבקשים להגן על חבר כנסת ערכי, שפעל לפי רצון בוחריו ללא קבלת כל תמורה ושוויתר על ערעור המוקנה לו בדין רק בשל הצעת הפשרה של בית המשפט המחוזי. הם מבקשים להגן על העיקרון ששלילת הזכות להיבחר חייבת להיעשות בצמצום, ושהיא חייבת להיעשות רק על ידי הגוף שהוסמך במפורש".

"חוסר הצדק שנגרם לחבר הכנסת לשעבר שיקלי זועק לשמיים. לא ניתן לקבל מצב, שבו חבר כנסת וסיעה פועלים על פי המלצת בית המשפט המוסמך על פי דין בהרכב של שלושה שופטים, ולאחר מכן מוצאים עצמם בפני שוקת שבורה – שמשמעותה פגיעה בזכות היסוד החוקתית לבחור ולהיבחר, זכויות שהן מאבני היסוד של הדמוקרטיה".

עוד נטען בעתירה, כי ההחלטה למנוע את התמודדותו של שיקלי התקבלה "בפורום לא מוסמך ובניגוד לאמור בחוק. ההחלטה נשוא הערעור פוגעת באינטרס ההסתמכות של המועמד, פוגעת במוסד הפשרה ופוגעת באמון הציבור במערכת המשפט, שהציעה למועמד לנהוג בדרך מסוימת תוך פסיקה של שלושה שופטים מחוזיים נכבדים ושל הייעוץ המשפטי של הכנסת שמדובר בדרך ראויה".

תגיות:הליכודעמיחי שיקליועדת הבחירות המרכזיתבחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה