הרבנית חגית שירה

תפילת נעילה: כל תפילה היא אוצר, אך זו - היקרה שבתפילות

תפילת נעילה יכולה לעורר רחמים גדולים כל כך, והשם ימציא לך מחילה צדדית נסתרת ויושיע אותך

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כל תפילה חשובה, כל תפילה היא אוצר, אבל יש תפילה אחת שהיא יקרה בתפילות, היא חשובה כל כך שגם לב נעול נמס בפניה, נפתח ונרעד – תפילת נעילה.

יש חלון אחד ברקיע, בשמיים למעלה, והוא פתוח רק פעם אחת בשנה, למשך חצי שעה בלבד. ומתי? חצי שעה לפני סיום יום הכיפורים (זוהר).

נעילה – אותיותנעל י"ה. הקדוש ברוך הוא נועל דלת בפני כל המקטרגים והחוסמים והמפריעים, ובשעה הזו את יכולה לפעול להסיר אותם, שלא יגעו בך כל השנה. כותב הצדיק מראפשיץ זיע"א, שהקדוש ברוך הוא מעלה אותנו לעולם עליון, שאף אחד בעולמות לא יכול להיכנס לשם. את מתייחדת עם הקדוש ברוך הוא, ואת יכולה לבקש כל מה שאת רוצה. זה זמן ששובר את כל המנעולים, כל מה שנעול וסגור – הכל נפתח.

אומר הרמח"ל: "כי בשעת שקיעת החמה של יום הכיפורים הקדוש פורש ה' את טליתו על כלל ישראל ומחביא אותנו תחת כנפי השכינה". תפילת נעילה, אלה רגעים קצרים כל כך, כשמעל ראשך פרושה הטלית הגדולה ביותר בעולם - הטלית של ה', כמו טל שמחייה ומרפא.

"א-ל נורא עלילה" - בקשי שלא תהיה לך השנה שום עלילה חס ושלום, רק שגרה יפה ומבורכת.

"המצא לנו מחילה" – כמו שמצא ה' למנשה, שהיה חוטא ומחטיא, ולא הייתה עבודה זרה שלא עבד לה וחטא שלא חטא בו. פעם אחת היה מנשה בצרה וכמעט נשרף, הוא קרא לכל העבודות זרות שבעולם ולא נענה, ורק בסוף זעק אל ה' מקירות לבו, "ה', אם אתה אמת – תענה לי".

זעקתו עשתה רעש גדול בשמים, והמלאכים, שידעו מעלליו, סגרו את כל החלונות ושערי השמים כדי שתפילתו לא תיענה. הם ידעו כמה ה' רחמן! באותה שעה חפר לו הקדוש ברוך הוא מחילה נסתרת וצדדית, מחילה מחוץ למסגרת, קיבל תשובתו והציל אותו.

לפעמים נגזר משהו, לא עלינו, ובדרך הטבע הכל נראה אבוד. זכרי, תפילת יכולה לעורר רחמים גדולים כל כך, והשם ימציא לך מחילה צדדית נסתרת ויושיע אותך כנגד כל הסיכויים.

שבע פעמים, בסיום נעילה, קורא שליח הציבור "ה' הוא האלוקים", ובכל פעם, כשאת עונה אחריו - את מלווה את הקב"ה לכסא הכבוד (האר"י). בכל פעם את עולה רקיע אחד. בפעם השביעית ה' יושב על כסאו, וזה רגע אדיר לבקש... זה זמן קצר מאוד, לכן עדיף לכתוב מראש בדף מסודר כל מה שאת צריכה.

לאחר תקיעת שופר של נעילה – ברכי והתברכי – הפה שלך והפיות של כל ישראל מכופרים. וברכות מפה מכופר הן ברכות יקרות ופועלות והן ילוו אותך כל השנה.

אל הרגע הזה, של סוף תפילת נעילה, את יכולה להגיע עם זכויות אדירות של זיכוי הרבים. כל מה שאת צריכה זה לחתום על כתב השותפות עם הרב זמיר כהן – ואת שותפה לכל מפעל זיכוי הרבים העצום של ארגון הידברות, זכויות שתוכלי להזכיר בתפילה שלך, ובעז"ה לזכות לשנה טובה.

גמר חתימה טובה.

סגולות נפלאות ועצות תמצאי בלוח השנה החדש של הרבנית חגית שירה.

תגיות:תפילת נעילההרבנית חגית שירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה