מעניין

לקח כדורים נגד דיכאון - ומזהיר כעת, ממה שקרה לגופו ופניו

אב בן 34 מארה"ב - מותיר את קהילת הרופאים במדינתו בהלם גמור, לאחר שתרופה לדיכאון שנטל - שינתה את גוון עור גופו ופניו ללא היכר

אא

אב בן 34 מארה"ב - מותיר את קהילת הרופאים במדינתו בהלם גמור, לאחר שתרופה לדיכאון שנטל - שינתה את גוון עור גופו ופניו ללא היכר. 

"לרופאים אין שום מושג מה גרם לעור שלי להשתנות", סיפר האיש, טיילר מונק שמו. לדבריו, כבר בשבוע הראשון לאחר נטילת התרופה, החל להרגיש שינוי בגוון עורו. "זה קרה בתחילת השנה שעברה. אובחנתי על ידי רופא המשפחה שלי עם דיכאון וחרדה, וקיבלתי כדור בשם פלואוקסטין", משחזר מונק בסדרת סרטוני טיקטוק שבהם הוא משתף את החוויות האיומות שהוא עובר מאז. 

מדובר בתרופה מקבוצת SSRI שאליה משתייכים גם הפרוזק והפריזמה. "לא רק שהתרופה לא שיפרה את תחושת הדיכאון והמשכתי להרגיש בתוך 'כלא' בתוך הנפש שלי, אחרי כמה חודשים של שימוש בה העור שלי פתאום נהיה כהה יותר ויותר".

רופאי עור רבים בדקו אותו מאז, חלקם  אף מומחים בתחומם - אך איש עדיין לא יודע מדוע גוון עורו משתנה בעקבות השימוש בתרופה. "בהתחלה טענו שיש לי רגישות לאור השמש, אז יצאתי עם בגדים ארוכים גם בקיץ אבל הבעיה לא נפתרה. העור שלי המשיך להתכהות יותר ויותר".

כעת מבקש מונק להגביר את המודעות להשלכותיהן ההרסניות של תרופות כימיות על גופנו, ועל הזהירות והמחקר שאנחנו חייבים לעשות לפני שאנחנו נוטלים אותן - חשובות ככל שיהיו. "אני דואגת לבריאות של בעלי", אומרת אשתו של טיילר, שחושפת בלי להתבייש את כל תופעות הלוואי שבעלה סובל מהן מאז נטילת התרופה. "לא ממש מפריע לי צבע העור שלו. אני רק מקווה לזה שהוא ירגיש טוב ושזה לא יפגע בבריאותו".

תגיות:דיכאוןכדורים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה