חדשות בריאות

אלרגיים לחלב ולגלוטן? היזהרו משוקולד מריר של שטראוס

חברת שטראוס שבה לייצר שוקולד פרה מריר, אך שינתה את המתכון. הורים לילדים אלרגיים מזהירים: "השוקולד כבר אינו מתאים לרגישים ללקטוז ולגלוטן"

  • כ"ו אלול התשפ"ב
(צילום: מנדי הכטמן / פלאש 90)(צילום: מנדי הכטמן / פלאש 90)
אא

חברת שטראוס שבה לייצר שוקולד פרה מריר של עלית, אך שינתה את המתכון. בניגוד למתכון הקודם, שהיה מתאים לרגישים לגלוטן וללקטוז - המתכון של השוקולד החדש מסוכן לילדים ולמבוגרים הסובלים מאלרגיה לרכיבים אלו. הורים לילדים אלרגיים מזהירים: אמנם ההערה מצוינת על האריזה, אך מי שרוכש את המוצר מתוך הרגל עלול להיכנס לסיכון גדול.

הורים לילד הסובל מאלרגיה קשה ללקטוז סיפרו ל-ynet כי הם קנו שוקולד פרה מריר מתוך הרגל. הילד טעם מהשוקולד והחל להרגיש רע מאוד. "בדקנו את האריזה, והבנו שהמוצר כנראה מכיל לקטוז. הזדעזענו. מאחר והילד שלנו מאוד רגיש, לא לקחנו סיכון ומיד הזרקנו לו אפיפן. הוא יכל למות, זה חוסר אחריות", אמרו ההורים.

ההורים מציינים כי על חברת שטראוס היה להודיע ולהזהיר כי המתכון שונה. "אפילו מודעה לא טרחו לשים מטעם החברה. 20 שנה אני רוכשת את המוצר ולא היה בו שום שינוי, ואז בן לילה מוסיפים לו גלוטן ולקטוז?!", תהתה בזעם אם נוספת.

משטראוס נמסר: "לפני כחודש חזר למדפים שוקולד פרה מריר במתכון חדש באופן זמני עד לחזרה לייצור במפעל בנוף־הגליל. השוקולד מיוצר במפעל במיקור חוץ ועלול להכיל חלק מהאלרגנים. עיצוב האריזה שונה מהעיצוב המקורי, על גבי המוצר מסומן מתכון חדש ופעמיים מופיעה אזהרת שינוי באלרגנים בחזית וגם בתיבת האלרגנים מאחורה. השינוי תוקשר בעמוד הפייסבוק של עמותת יה"ל לאלרגיות מזון בצורה שקופה. חשוב לנו הקשר עם צרכנינו האלרגיים ואנו מתחייבים להמשיך ולעבוד על פתרונות שנוכל לשווק מוצרים ללא אלרגנים".

תגיות:שוקולדמפעלאלרגיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה