שידוכים וחיפוש זוגיות

הבחור היה תקוע שנים בשידוכים, וזה מה שעזר לו להגיע לחופה

"הוא הגיע אליי עם עיניים אדומות מבכי, וסיפר על שלוש שנים קשות שעוברות עליו, במהלכן בנו הבכור מיטלטל בעולם השידוכים, ושום דבר אינו מתקדם"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרב זושא הורביץ, רב קהילות החסידים בעיר אלעד, סיפר השבוע בשיעורו על מישהו מהקהילה החסידית באלעד שהגיע אליו לפני שבועיים, ועיניו אדומות מבכי. אותו אחד סיפר על שלוש שנים קשות שעוברות עליו, במהלכן בנו הבכור מיטלטל בעולם השידוכים, ושום דבר אינו מתקדם. עוד הצעה נופלת, ועוד הצעה עולה, ששוב נופלת. הוא כבר ניסה את כל הסגולות הקיימות – מעדות המזרח ומעדות המערב גם יחד. הוא אפילו עשה חשבון נפש עם עצמו אם ייתכן ואי שם בעברו הוא פגע במישהו, ויש עליו קפידה. הוא אזר אומץ וביקש סליחה ממשפחה עמה כמעט השתדך בעצמו כשהיה נער לפני שנים רבות שלבסוף החליט לא להמשיך בשידוך, בתקווה שאולי אותה בקשת מחילה תביא לישועת בנו.

אבל השידוך המיוחל לא נראה באופק. הוא פנה לרב מתוך לב שבור, והרב בתגובה שאל אותו "האם שיפצת את הבית בשנים האחרונות?", והוא אישר שאכן כן. ביתו עבר שיפוץ מאסיבי לפני שנים אחדות, שכלל גם תוספות.

"והאם במהלך השיפוצים היו קידוחים וניסורים?", המשיך הרב לשאול, והוא ענה שכמובן היו קדיחות, והרבה, וכדרכם של שיפוצים, קדחו גם בשעות מנוחת הצהריים.

הורה לו הרב הורביץ שימהר לפייס את כל שכניו, מהקומה העליונה ועד קומת הקרקע, ויביא עימו עוגה ויין כמתנת פיוס סמלית. והרב הדגיש בפניו שהוא לא יזוז עד שאחרון השכנים יתפייס עמו, ויקפיד שכל אחד ואחד מהם יאמר בפיו "סלחתי".

כל זה היה לפני שבועיים. אתמול נכנס אותו אדם אל הרב, ובישר לו בשמחה גדולה "בני התארס". הוא החל את מסע פיוס השכנים לאחר שיחתו עם הרב, ויום לאחר שסיים להתפייס עם אחרון השכנים ושמע ממנו "סלחתי" – נשברה הצלחת למזל טוב.

מהי קפידה, ומדוע כל כך חשוב להתרחק ממנה? צפו כאן בהסבר הקצר והמחכים של הרב חיים פוקס, וגלו:

קראו גם:

ה'מעוכב' מתחנן על נפשו: "עזרו לי למצוא את האישה - שאני וחבריי גרמנו לה לבכות"

באדיבות עיתון 'המבשר'

תגיות:מחילהקפידהשידוכים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה