חדשות בריאות

זרקא: "הקורונה אף פעם לא עזבה אותנו. נקטו משנה זהירות לקראת החגים"

"אני חושב שהגיע הזמן להפסיק לספור, גם מנות חיסונים וגם גלים", אומר פרופסור זרקא. "הקורונה כל הזמן כאן. בתי החולים מטפלים בחולים קשים באופן מתמשך"

  • כ"ה אלול התשפ"ב
(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

פרויקטור הקורונה פרופ' סלמן זרקא מסביר כי המגפה לא הסתיימה. "לצערי, נגיף הקורונה עדיין כאן", אמר בראיון שהעניק ל-ynet. "מה שמשתנה זה מידת ההתייחסות שלנו למגפה והיכולת שלנו לתת לאזרחים מענה בלי לצבוע את זה בצבעים הקודרים של מגפה בינלאומית. אני חושב שאנחנו כבר במקום הזה, ואני מניח שב-2023 נהיה במקום עוד יותר טוב. אולי סוף-סוף נוכל לראות את הקורונה כעוד מחלה בארסנל המחלות".

זרקא מציין כי מקדם ההדבקה מראה עלייה בתחלואה. "כרגע הנגיפים השולטים כאן הם BA.4 ו-BA.5 שמקבוצת האומיקרון. אנחנו עוד לא רואים עלייה של נגיפים אחרים. זה שיש עלייה בתחלואה זה ודאי. האם זה גל נוסף? מוקדם להגיד, בדרך כלל גל מגיע עם וריאנט חדש. יש כמה וריאנטים שמסתובבים בעולם ובישראל, אבל אנחנו לא רואים עלייה משמעותית שלהם", מוסיף זרקא.

הפרויקטור מציין כי אין צורך לספור גלים וחיסונים. "אני חושב שהגיע הזמן להפסיק לספור, גם מנות חיסונים וגם גלים. הקורונה כל הזמן כאן. בתי החולים מטפלים בחולים קשים באופן מתמשך".

המצב בו מאושפזים בבתי החולים מאות חולי קורונה, שחלקם במצב קשה, הוא מצב סטטי. "המסר הנכון הוא שהקורונה אף פעם לא עזבה אותנו. אני שמח שבקיץ יכולנו לצאת לחופשות, אבל עשויה להגיע עלייה גם בקורונה וגם בשפעת. החורף עדיין לא מורגש כאן, אבל פעילות הנגיפים כבר מורגשת", הוא מדגיש.

זרקא אופטימי לגבי התמודדותה של ישראל עם המחלה: "אני חושב שמחר לא דומה לאתמול. יש לנו כבר שלוש שנות ניסיון עם הקורונה. אנחנו מבינים שהנגיף הזה כאן, והוא יישאר כאן, ולכן יש תחלואה כרונית מתמשכת".

החיסונים, המותאמים לאומיקרון, הגיעו בשבוע שעבר, והם יחולקו לקופות החולים. הפרויקטור קרא לאוכלוסיות הסיכון מגיל 65 ומעלה ולאנשים עם מחלות רקע לבוא ולהתחסן נגד שפעת וגם נגד קורונה. "כל אדם שרוצה לצמצם את הסכנה שלו לחלות, יכול להתחסן, אבל הדגש הוא על אוכלוסיית הסיכון. בגל האחרון, יותר מ-95% מהמאושפזים היו מעל גיל 60 ועם מחלות רקע. אנחנו חייבים להגן עליהם", אמר זרקא.

עוד הוסיף זרקא וקרא לציבור לנקוט משנה זהירות לקראת החגים. "להיפגש עם הסבא והסבתא, אבל לעשות קודם בדיקת אנטיגן. לדאוג שהחגיגה של השנה החדשה תישאר חגיגה, ולא שאחרי ארבעה ימים נאשפז את הסבא חלילה כי הוא נדבק במפגשים המשפחתיים", אמר הפרויקטור.

תגיות:קורונהפרופ' סלמן זרקא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה