חדשות בעולם

לא עוצר באדום: פוטין הכריז על גיוס של 300 אלף חיילים

ברקע הקרבות העזים הנמשכים באוקראינה, נשיא רוסיה הכריז על גיוס של 300 אלף חיילי מילואים. אוקראינה: לא נקבל לעולם שליטה של רוסיה בחלק מאדמותינו

  • כ"ה אלול התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נשא הבוקר (רביעי) נאום לאומה הרוסית, והורה על גיוס חלקי של 300 אלף חיילי מילואים. הפרלמנט אישר עונש של עד 10 שנות מאסר למי שיערוק מהשירות הצבאי.

הנשיא הרוסי אמר בנאומו כי מטרתה של רוסיה היא לשחרר את חבל דונבאס. "אנחנו מדברים על הגנה על שטחים ועל רוסיה. רוב האנשים באזורים ההיסטוריים האלה באוקראינה אינה רוצים לחיות תחת עול הניאו-נאצים, ואין לנו זכות מוסרית לוותר עליהם", אמר, תוך שהוא מצהיר שמשטרו של הנשיא וולודימיר זלנסקי באוקראינה הוא משטר ניאו-נאצי.

"ההחלטה על גיוס חלקי הולמת לגמרי את האיומים שאיתם אנחנו מתמודדים, בראש ובראשונה ההגנה על המולדת שלנו, ריבונותה ושלמותה הטריטוריאלית", נימק פוטין את הצעד החריף.

שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו נשא אף הוא נאום, וטען ש-5,937 חיילים רוסיים נהרגו על אדמות אוקראינה. במערב מעריכים כי בפועל מספר ההרוגים הרוסי גבוה פי שלושה או ארבעה מכך, וכי עוד עשרות אלפי חיילים רוסים נפצעו במלחמה.

הקרבות העזים באוקראינה נמשכים כל העת. במחוזות לוהנסק ודונייצק, המרכיבים את חבל דונבאס שבמזרח אוקראינה, וכן במחוזות חרסון וזפוריז'יה, הודיעו המושלים הפרו-רוסיים כי יערכו משאל עם על סיפוחם של ארבעת המחוזות לרוסיה. מדובר בקרוב לחמישית משטח אוקראינה ערב המלחמה.

במחוזות אלו מינתה רוסיה פקידים מטעמה, הכניסה לשימוש את המטבע הרוסי, הטמיעה את כלי התקשורת הרוסיים, ושינתה את תוכניות הלימודים. בשבוע הבא ייערך משאל עם אודות רצונם של האזרחים להסתפח לרוסיה, אך ברור לכל שתוצאותיו של המשאל יוכתבו.

אוקראינה, מצידה, ממשיכה במאבקיה נגד הפלישה הרוסית, ומדגישה שלא תחדל להילחם עד שאחרון החיילים הרוסים יסולק משטחה. אוקראינה מבקשת מהמערב להגביר את משלוחי הנשק לקייב, ולמסור לידיה נשק מתקדם יותר. למרות האבדות הקשות מנשוא שסופגים שני הצדדים - סופה של המלחמה המיותרת הזו לא נראה באופק.

תגיות:ולדימיר פוטיןמלחמת רוסיה אוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה