חדשות בארץ

מחדל חמור בצה"ל: חיילים ישנו בשטח פתוח בלא נשק אישי. בדואים חדרו וגנבו ציוד

תקרית חמורה בצה"ל: חיילים לא חמושים הושארו לישון בשטח פתוח בדרום הר חברון. השמירה היתה רופפת מאוד, ובדואים חדרו וגנבו ציוד מגן וחפצים אישיים

  • כ"ג אלול התשפ"ב
דרום הר חברון (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)דרום הר חברון (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)
אא

אסון כבד נמנע בנס: חיילים לא חמושים הושארו בלילה בשטח פתוח בגזרת דרום הר חברון. הקצין האחראי נרדם והציוד נגנב. מדובר במחדל חמור, שיכול היה להסתיים בצורה קשה יותר - כך דווח הבוקר (שני) ב'הארץ'.

על פי הדיווח, התקרית התרחשה בליל ה-15 בספטמבר, כאשר גדוד הנדסה סדיר המוצב בגזרת דרום הר חברון השתתף בתרגיל גדודי בן כמה ימים בשטח פתוח. במסגרת התרגיל נפרסו גם שני נגמ"שי הפיקוד המלווים את מפקד הגדוד, ובהם קציני המטה שלו, סמלי מבצעים, טכנאי קשר ועוד.

האבטחה במקום היתה רופפת ובהדרגה התמעט מספר הקצינים ששהו בשטח, עם שני הנגמ"שים. בלילה השלישי עזבו את המקום כל קציני המטה והנגדים, משום שהשתתפו ב"סיור סליחות" של אנשי הקבע מהגדוד לקראת חגי תשרי. נותרו במקום רק קצין מטה זוטר, חמוש בנשק, ועמו מספר חיילים שלא היו חמושים.

בניגוד לפקודות, הורה הקצין לחיילים שהוא מבטל את משמרות האבטחה ושלח אותם לישון. אולם הוא עצמו נרדם זמן לא רב אחר כך, ואז נגנב מהמקום ציוד אישי וכסף, ולצד זאת אפודי מגן וקסדות. מהנגמ"שים עצמם לא נגנבו ציוד הקשר היקר וציוד לחימה נוסף שהוחזק בהם. מדובר בנס גדול, שכן מחדל זה יכול היה להסתיים, חלילה, בפגיעה בחיילים עצמם.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "במסגרת אימון שביצע הגדוד במרחב החטיבה המרחבית יהודה, הופרו נהלי השמירה. כתוצאה מכך נגנב ציוד אישי וצבאי. יש לציין כי לא נגנב ציוד לחימה צה"לי במשך האירוע. האירוע מתוחקר ויטופל משמעתית".

תגיות:בדואיםמחדלצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה