חדשות בארץ

סיכום חדשות השבת: מתקפת טילים בדמשק, בולען ענק בנתיבי איילון

סקר מנדטים ראשון לאחר הפיצול ברשימה המשותפת, בולען ענק בנתיבי איילון, ותחזית מזג האוויר לימים הקרובים. כל מה שחשוב לדעת

אא

(עודכן: 20:29)

התקשורת הממלכתית בסוריה דיווחה הלילה (בין שישי לשבת) על מתקפת טילים בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק, וייחסה אותה לישראל. גורמים רשמיים בצבא סוריה מסרו, כי בתקיפה נהרגו חמישה חיילים סוריים ושני לוחמים במיליציות הפרו-איראניות.

סקר ראשון לאחר הפיצול ברשימה המשותפת מראה, כי בל"ד – שתרוץ לבדה בבחירות לכנסת ה-25 – נותרת הרחק מתחת לאחוז החסימה. חד"ש ותע"ל שירוצו ביחד מקבלות 4 מנדטים.

מנתוני הסקר של מכון מדגם, שפורסם בחדשות 12, עולה כי לו הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום, הליכוד היה מתחזק במנדט ומקבל 33 מנדטים. יש עתיד בראשות יאיר לפיד נותרת יציבה עם 23 מנדטים, והמחנה הממלכתי בראשות בני גנץ עם 12.

מפלגת הציונות הדתית עולה במנדט ל-12, בעוד ש"ס נחלשת במנדט ל-8 ויהדות התורה נותרת עם 7 מנדטים. ישראל ביתנו ומפלגת העבודה מתחזקות במנדט, ומקבלות 6 מנדטים כל אחת. מרצ נחלשת ל-5 מנדטים. רע"מ, כמו חד"ש-תע"ל, זוכה ל-4 מנדטים. בנוסף לבל"ד, גם הבית היהודי בראשות איילת שקד לא עוברת את אחוז החסימה.

גוש הימין-חרדים בראשות בנימין נתניהו מקבל במצטבר 60 מנדטים, בעוד גוש המפלגות החברות בקואליציה הנוכחית עומד על 56 מנדטים. תמונת מצב דומה עולה גם מסקרים שפורסמו בכאן חדשות ובחדשות 13.

בולען ענק נפער באזור מחלף השלום בנתיבי איילון לכיוון דרום. לא דווח על נפגעים. חמישה נתיבים לפני העלייה למחלף נחסמו לתנועה, והמשטרה נערכת לחסימה מוחלטת של הכביש מכביש 5 ועד מחלף השלום.

ה"ניו יורק טיימס" דיווח אמש, כי מנהיגה העליון של איראן בן ה-83, עלי חמינאי, עבר בשבוע שעבר ניתוח לטיפול בחסימת מעיים לאחר שחלה במחלה קשה. מצבו הוגדר בתחילה אנוש, אולם חל בו שיפור והוא נמצא כעת תחת השגחה רפואית. עוד דווח, כי ההופעות הפומביות והפגישות של חמינאי בוטלו בשל מצבו. למרות זאת, הוא נצפה היום בטקס בטהראן בו נפגש עם סטודנטים.

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל ימריאו מחר לבריטניה להשתתף בהלווייתה של המלכה אליזבת השנייה ולהביע תנחומים בפני המלך צ'ארלס השלישי, משפחת המלוכה והעם הבריטי. מחר בערב יחלוף הרצוג על פני ארונה של המלכה באולם ווסטמינסטר שבפרלמנט הבריטי, ולאחר מכן יחתום בספר התנחומים שהוצב בלנקסטר האוס. בהמשך ישתתף הנשיא בקבלת פנים שיארח המלך צ'ארלס השלישי לראשי המדינות ומשפחות המלוכה שיגיעו לרגל ההלוויה בארמון בקינגהאם. הלווייתה של המלכה תיערך ביום שני.

ראש הממשלה יאיר לפיד ימריא ביום שני בלילה לביקור בניו יורק, וישתתף בעצרת האו"ם השנתית. במהלך הביקור צפוי לפיד להיפגש עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, ראש ממשלת בריטניה ליז טראס וראשי מדינות נוספים. כמו כן מתוכננת לו פגישה עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש.

 

תחזית מזג האוויר

מחר, יום ראשון, יהיה מעונן חלקית עד נאה. תחול ירידה קלה בטמפרטורות בעיקר בהרים ובפנים הארץ.

ביום שני מזג האוויר יהיה מעונן חלקית. תחול ירידה קלה נוספת בטמפרטורות. ביום שלישי לא יחול שינוי ניכר בטמפרטורות.

ביום רביעי יהיה מעונן חלקית. תחול ירידה קלה בטמפרטורות, והן יהיו נמוכות מהרגיל בעונה. ייתכן טפטוף עד גשם מקומי קל.

תגיות:סוריהבולעןבל"דסקר מנדטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה