חדשות בארץ

דליה פלח אמו של בר הי"ד: "הוא היה משהו מיוחד"

"בר היה משהו מיוחד", סיפרה האם השכולה. "הלך לי מלך העולם"

  • י"ט אלול התשפ"ב
(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

משפחת פלח מתקשה להתנחם על נפילתו של בנם רס"ן בר פלח הי"ד, שנפל בהיתקלות עם מחבלים ליד ג'נין.

בשיחה ל'כאן חדשות' אמרה האם השכולה: "הלך לי מלך העולם. יש לי שישה ילדים אחד יותר טוב מהשני. כל הילדים שלי נותנים את הנשמה. הוא היה משהו מיוחד".

רס"ן בר פלח הי"ד נפל אתמול לפנות בוקר בהיתקלות עם מחבלים בג'למה. גם לאחר שנפצע פצעים אנושים - ירה פלח צרור לעבר המחבלים עצמם. בלילה האחרון נכנסו לוחמי סיירת הנח"ל לכפר דאן, ליד ג'נין, לצרכי מיפוי בתי המחבלים שחוסלו בהיתקלות שבה נהרג מפקדם של לוחמי סיירת הנח"ל רב סרן בר פלח. מחבלים פלסטינים פתחו באש והשליכו מטעני חבלה. חיילי צה"ל השיבו אש. נעצרו כמה חשודים בסיוע למחבלים.

פלח הי"ד הובא אמש למנוחות בבית העלמין הצבאי בנתניה, בהשתתפות אלף איש. בת זוגו, אריאל סבג, ספדה לו בכאב: "כמות החברים שלך מראה כמה אור הבאת לעולם. קשה למצוא את המילים המרימות כרגע. רק אני אוהבת אותך ותמיד אהיה שלך. היית הכול בשבילי ולא אשכח אותך לעולם".

מפקד סיירת הנחל ספד לפלח בבכי: "יד ימיני, חבר, אח, מפקד ולוחם - כזה היית, כך נם נפלת וכזה תישאר. היית לוחם שלא ידע פחד, קצין ששם את המשימה בראש מעייניו. היית לי חבר ברגעים קשים שרק מפקד וסגן יבינו. גדלת ביחידת עוקץ שהפכה לבית עתידי שלך, ואתה רצית לצאת מאזור הנוחות ועברת לסיירת הנח"ל כי 'שם זה הצבא האמיתי', כמו שאמרת לנו. נהרגת כמו גיבור ישראל, בפעולותיך מנעת חדירת מחבלים לתוך עורף המדינה. גם כשצרור המחבל פילח את גופך - נעמדת והשבת באש - כי כזה אתה. הצלחת להנחיל ביחידה את הערכים המאפיינים אותך - מקצוענות וירידה לפרטים, לצד חיוך גדול ולב ענק. חותמך יישאר לעד בלב הסיירת וגם בליבנו".

תגיות:בר פלח הי"דמחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה