חדשות בארץ

היתומים של בני הזוג כהנא זועקים: המחבל הנתעב שרצח את הורינו ישוחרר?

ועדת השחרורים תדון בקרוב בבקשתו של המחבל שרצח שבעה יהודים להשתחרר ממאסר בשל מחלה. המחבל רצח לפני 22 שנה את הרב בנימין כהנא, רעייתו טליה וחמישה יהודים נוספים

  • י"ט אלול התשפ"ב
(צילום: יוסי זמיר / פלאש 90)(צילום: יוסי זמיר / פלאש 90)
אא

ועדת השחרורים של השב"ס תדון בקרוב בבקשה של המחבל נאצר נאג'י אבו חמיד, שמבקש להשתחרר ממאסרו מטעמים הומניטריים בשל מחלה.

מדובר במחבל נתעב שהורשע בסדרת פיגועים קשים, ביניהם הרצח של גדי רג'ואן הי"ד באזור התעשיה עטרות ושל הרב בנימין וטליה כהנא הי"ד. על המחבל נגזרו שבעה מאסרי עולם ועד 50 שנות מאסר.

המשפחות השכולות פנו, באמצעות עו"ד אופיר שטיינר ועו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, לוועדת השחרורים בדרישה לדחות את הדיון.

בני המשפחות דרשו גם להיות צד בדיון על מנת שיוכלו להשמיע את קולם כנגד השחרור של המחבל שרצח את הוריהם. המשפחות ציינו בבקשתן כי המחבל היה שותף לשורת פיגועים ואירועי רצח ואלימות, כולם על רקע של טרור לאומני-גזעני. לדברי המשפחות, "הודעה זו השיבה אותנו באחת לאותם ימים שחורים משחור. עצם המחשבה על כך שהנאשם עלול לזכות לשחרור מהכלא ריסקה את ליבנו".

בעקבות הבקשה, נדחה הדיון שהיה אמור להתקיים ביום ראשון. הוא יתקיים בהמשך, לאחר שיתואם מועד שנוח למשפחות השכולות.

הכרעת הדין במשפטו של המחבל קבעה כי "מדובר במספר אירועי רצח נפרדים ולא בפעולה נפשעת אחת בלבד. בהקשר זה יש לראות את ניסיונות הרצח כמצטרפים לאותה מערכת פעולות, שכן מבחינת הנאשם, רצונו ומטרתו היו כי כל פעולה תביא למספר רב יותר ככל האפשר של קורבנות. דווקא משום שהנאשם היה מנהיגם של אחרים והמעשים בוצעו בהוראתו ובפקודתו, האחריות המוטלת עליו היא כבדה ביותר".

"מדובר במי שכבר נדון בעבר למאסרי עולם בגין עבירות רצח, ונראה כי אין בידי עונשים אלה כדי להרתיעו, ורק הימצאותו מאחורי סורג ובריח תמנע ביצוע מעשים נפשעים על ידו בעתיד", קבע בית המשפט וגזר על המחבל שבעה מאסרי עולם, וכן עונש נוסף של 50 שנות מאסר.

הרב בנימין וטליה כהנא נרצחו בשנת 2000 בסמוך לישוב עופרה. בני הזוג נסעו עם ששת ילדיהם לעבר ביתם שביישוב תפוח, כאשר באמצע הדרך נפתחה עליהם אש. בנוסף להורים שנרצחו, חמש מהבנות נפצעו. "בתיק כה חמור, לא יעלה על הדעת כי המדינה תזדרז לפעול, ולא תיאות להטות אוזן לבני המשפחה שאיבדו את היקר להן מכל, ושחייהם השתנו ללא היכר, בעקבות מעשיו הנוראיים של הנאשם", לשון המשפחה השכולה.

מארגון חוננו נמסר: "חבל שיש מי ששוקל לחמול על רב מרצחים שפל שכזה ולעניק לו כבוד לפני מותו. אנו נעמוד עם המשפחות השכולות עם היתומים מאב ואם ונזעק נגד העוול הנורא. חמלה על מחבל נתעב כזה זה עוד עידוד לטרוריסטים ועוד אלמנות ויתומים בעם ישראל. האמירה ברורה: מחבל שרצח יסיים את חייו בתוך כותלי הכלא ולא זכאי לשום חסד".

עוד הוסיפו בארגון: "בני המשפחות שאיבדו את יקיריהם במספר פיגועי טרור רצחניים, שתוכננו ובוצעו כולם ע"י רב המרצחים, הזדעזעו לגלות כי בכוונת ועדת השחרורים לדון בשחרורו. בית המשפט מצא להטיל עליו שבעה מאסרי עולם ועוד חמישים שנים, בקובעו כי מדובר במי שיש הכרח להרחיקו מהציבור. קשה להבין כיצד בקשתו של המחבל מקבלת מקום מול סבלם של היתומים והאלמנות, ועלולה אף להוביל לשחרור מוקדם שיפגע בהרתעה ובביטחון האזרחים וישבור את רוחם של הנפגעים. נפעל ככל שיידרש למנוע את שחרורו של הרוצח שאין כל מקום לאפשר לו לשוב ולטעום את טעם החופש".

תגיות:מחבלטרורהרב בנימין כהנא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה