חדשות בארץ

צה"ל ממפה את בתי המחבלים שהרגו את בר פלח הי"ד. חילופי אש במקום

חילופי אש בין מחבלים חמושים לכוחות צה"ל, במהלך פעילות למיפוי בתי המחבלים שהרגו את רס"ן בר פלח הי"ד

  • י"ט אלול התשפ"ב
(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

כוחות הביטחון פועלים הבוקר (חמישי) בכפר דאן הסמוך לג'נין למיפוי בתיהם של שני המחבלים שהרגו את סגן מפקד סיירת הנח"ל, רב-סרן בר פלח הי"ד. במהלך פעילות הכוחות נעצר קרוב משפחה של אחד המחבלים.

מחבלים חמושים פתחו באש לעבר כוחותינו, שהשיבו באש לעבר מקורות הירי. מחבל חמוש בן 17 שירה על הכוחות נהרג מאש צה"ל.

במקביל לחילופי האש בוצעו מעצרים גם בכפרים ראעי וגבע. במהלך חילופי אש במקום שני פלסטינים נפצעו באורח בינוני ואחד נפצע באורח קל.

את המעצרים ביצעו לוחמי סיירת הנח"ל. התושבים השליכו גם בקבוקי תבערה ואבנים על הכוחות. לא היו נפגעים בקרב הלוחמים.

פלח הי"ד נהרג אתמול לפנות בוקר בהיתקלות עם מחבלים. תצפיתנית זיהתה שני חשודים נשכבים על סוללה ליד עמדת צה"ל, והקפיצה כוחות למקום. כיוון שלא זוהה נשק על המחבלים, הכוחות התקרבו לעברם בחשאיות וירו באוויר בהתאם לנוהל מעצר חשוד. בעקבות כך איבדו את כוח ההפתעה, והמחבלים פתחו לעברם באש. פלח הספיק לירות להשיב באש לפני שנהרג. שאר הכוח הסתער על המחבלים, שהיו מצוידים בנשק אוטומטי, וחיסל אותם. אחד משני המחבלים הוא אחמד איימן איברהים עאבד, איש מנגנוני הביטחון הפלסטיניים.

פלח הובא אמש למנוחות. במהלך ההלוויה מפקד סיירת הנחל, סא"ל יהונתן צור, בכה כשספד לסגנו: "יד ימיני, חבר, אח, מפקד ולוחם - כזה היית, כך נם נפלת וכזה תישאר. היית לוחם שלא ידע פחד, קצין ששם את המשימה בראש מעייניו. היית לי חבר ברגעים קשים שרק מפקד וסגן יבינו. גדלת ביחידת עוקץ שהפכה לבית עתידי שלך, ואתה רצית לצאת מאזור הנוחות ועברת לסיירת הנח"ל כי 'שם זה הצבא האמיתי', כמו שאמרת לנו. נהרגת כמו גיבור ישראל, בפעולותיך מנעת חדירת מחבלים לתוך עורף המדינה. גם כשצרור המחבל פילח את גופך - נעמדת והשבת באש - כי כזה אתה. הצלחת להנחיל ביחידה את הערכים המאפיינים אותך - מקצוענות וירידה לפרטים, לצד חיוך גדול ולב ענק. חותמך יישאר לעד בלב הסיירת וגם בליבנו".

תגיות:צה"למחבליםבר פלח הי"ד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה