חדשות בארץ

הלוחם שירה למוות בחברו יונתן גרנות ז"ל נידון ל-26 חודשי מאסר

בית המשפט הצבאי גזר עונש של 26 חודשי מאסר על סמ"ר מ', הלוחם שירה למוות בחברו לפלוגה יונתן גרנות ז"ל

  • י"ח אלול התשפ"ב
 יונתן גרנות ז’’ל (צילום: דובר צה"ל) יונתן גרנות ז’’ל (צילום: דובר צה"ל)
אא

בית הדין הצבאי גזר הבוקר (רביעי) עונש של של 26 חודשי מאסר בפועל על סמ"ר מ׳, החייל שירה למוות בחברו לפלוגה יונתן גרנות ז"ל בפברואר 2021. עוד נקבע כי מ' ישלם קנס של 12 אלף שקלים וכן יורד לדרגת טוראי.

מ׳, ששמו נאסר לפרסום, הורשע באפריל האחרון בעבירה של המתה בקלות דעת, זאת לאחר שנקבע כי הוא דרך רובה לפיזור הפגנות וירה לכיוון ראשו של גרנות. הלוחם נפצע בראשו, ומאוחר יותר מת מפצעיו. בעקבות התקרית סמ"ר מ' נעצר עד לשחרורו מהשירות הצבאי על רקע נפשי, ומאז הוא נמצא במעצר בית. מ' ביקש וקיבל הבוקר דחייה של ביצוע העונש לקראת אפשרות שיערער על גזר הדין.

השופטים ציינו לזכותו של מ' כי הוא נטל אחריות והביע חרטה, אך הוסיפו: "הנאשם נטל בחומרה נשק לא שלו מבלי שהוסמך לירות בו, ולא בדק אותו. הוא נטל סיכון בלתי סביר במעשיו. חזינו בנאשם לאורך המשפט והתרשמנו באופן בלתי אמצעי מהקושי שהוא חווה. האירוע שלפנינו הוא טרגדיה שמ' הוא חלק ממנה. הוא אדם נורמטיבי בבסיסו, שפעל בקלות דעת ולא בזדון חלילה, ונושא על עצמו את התוצאות הקשות מדי יום".

מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל ימשיך לפעול למיגור התופעה ולהוקעתה, וכן למיצוי הדין במקרי עבריינות בנשק. צה"ל משתתף בצערה של משפחת גרנות ז"ל וימשיך ללוותה".

תגיות:יונתן גרנותצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה