חדשות בעולם

תחזית קודרת: "איראן של 2022 היא איום מורכב, גדול ומסוכן"

"מדובר במדינה ששוללת את זכות הקיום שלנו, פועלת אקטיבית כדי לממש את זה באידיאולוגיה, בכסף ובתקציבים": ראש מטה איראן בצה"ל מזהיר מפני האיום האיראני

  • י"ז אלול התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אל"מ ט', ראש מטה איראן בצה"ל, הזהיר כי האיום האיראני הוא בהיקף שלא הכרנו. לדבריו, "צריך להיערך לתת מכה כואבת. אם לא נתייחס לזה בשיא הרצינות, אנחנו עלולים להתעורר להתפתחויות שלא נערכנו להן בזמן".

בראיון שהעניק ל'ישראל היום' הגדיר אל"מ ט' כי איראן היא אתגר שעתיד ללוות אותנו בעשרות השנים הקרובות, והוא רק יתעצם. "איראן של שנת 2000 או של שנת 2010 שונה לגמרי מאיראן של 2020. זה מחייב אותנו לפעול אחרת", הסביר.

ט' פירט את 3 התחומים בהם איראן מסוכנת לביטחונה של מדינת ישראל: "הראשון, בחתירה שלהם לגרעין. השני, בשלוחים שהם מנסים להקים סביבנו, בין אם זה חיזבאללה בלבנון, בין אם זה הרצון להתבסס בסוריה, בין אם זו התמיכה במיליציות השיעיות בעיראק, בתימן, או בג'יהאד האסלאמי בעזה.

"השלישי זה שאיראן היא המפיצה הגדולה והמסוכנת ביותר של נשק, יכולות, אמצעים וטכנולוגיה לכל האויבים שלנו. וכשאתה משלב את כל הרכיבים האלה לתמונה אחת של האתגר שאיראן שמה לנו, זה אתגר שמחייב אותנו להיערך אליו בשיא הרצינות, בוודאי כשנלווית אליו העובדה שאיראן שוללת את הקיום שלנו, ופועלת אקטיבית כדי לממש את זה, כדי שאנחנו לא נהיה כאן עוד עשר, עשרים, שלושים שנים. היא פועלת לזה באידיאולוגיה, בכסף, בתקציבים, בניסיון לפגוע בנו איפה שאנחנו לא נמצאים, וכשמדובר במעצמה אזורית בבנייה, שיש לה גם הרבה אמצעים ועתודות ויהיו לה יכולות עוד יותר מתקדמות בעתיד הלא רחוק, זה אתגר מרכזי לביטחון שלנו", ביאר ט'.

לדבריו של ט', טייס קרב פעיל, שלא פעם מוצא את עצמו במשימות מבצעיות, האיום האיראני נמצא כיום בעוצמה הגדולה ביותר מאי פעם. "האיום בעוצמה הזאת לא היה. איראן עשתה קפיצת דרך דרמטית ביכולת הצבאית שלה. בשנת 2000 לא הייתה לה אפשרות לפגוע בנו מאיראן. בשנת 2010 היו לה כמה מאות טילים לא מדויקים. אתה מסתכל היום על הארסנל שלה, על כמות הטילים המדויקים שיש לה, על איך היא מחמשת את האויבים שלנו – זאת איראן אחרת. אז הגרעין הוא כמובן האיום המרכזי, אבל ביחד איתו מתפתח כאן איום בהיקף שלא הכרנו עד כה, שרק הולך להתגבר בשנים הקרובות ומחייב אותנו למוכנות ולהתמודדות אחרת. אם היום יש להם מאות רבות של טילים וכלי טיס בלתי מאוישים שיכולים להגיע לכאן מאיראן, בשנת 2025 יהיו להם אלפים. כולם מדויקים".

"מה שנבנה מולנו זה משהו אחר ממה שהכרנו עד היום. יותר מורכב, יותר גדול, יותר מסוכן", הדגיש ט'. "אנחנו לא מדברים על מלחמה בעזה או בלבנון, אלא על מדינה שנמצאת 1,500 קילומטר מכאן, ומנהלת איתנו תחרות אסטרטגית אזורית שבה אנחנו חייבים לשמר עליונות תמידית, כדי שאם ניקלע מולה לעימות נצא ממנו במצב אסטרטגי משופר.

ט' התייחס למערכות ההגנה בישראל. "הן מדהימות", שיבח, "אבל ההיערכות שלנו מול איראן צריכה להיות גם היערכות התקפית, כדי שאם נגיע לעימות נוכל להגן על עצמנו אבל גם לתת מכה כל כך כואבת באיראן בחזרה, שהם לא יחשבו עוד פעם לנסות ולהתגרות בנו. כשאני רואה לאן האיראנים הולכים, את העננים שמתקדרים מסביבנו באופק, כדאי מאוד שניערך לזה כבר עכשיו", סיכם ט' את דבריו.

תגיות:איראןאיום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה