עלון הידברות

עלונים שעוברים מיד ליד: דוד עידן מפיץ את עלון הידברות

דוד עידן מביא את עלוני הידברות למאפייה, ומשם הם עוברים לישיבות. מבית הכנסת הוא מעביר עלונים לבעלי חנויות בגאולה, ובעיקר דואג שכל עלון ימצא לעצמו קורא

דוד עידן דוד עידן
אא

דוד עידן, 65, פסגת זאב, ירושלים

כמה זמן אני מפיץ את עלון הידברות: הרבה שנים, אני כבר לא סופר... לפחות עשר שנים אני מחלק כל מיני עלונים, ומהר מאוד התחלתי להפיץ גם את עלוני הידברות.

למה התחלתי להפיץ ולזכות את הרבים: אני איש ספר מחובר לקריאה, וגם איש חינוך כבר כ-48 שנים. נתקלתי פעם בעלון יהדות לנוער, והתקשרתי כדי לקבל אותו הביתה. לאט לאט נתקלתי בעוד עלונים, וגם אליהם נרשמתי. בהדרגה גיליתי שיש הרבה אנשים בשכונה שמתעניינים בעלונים שיש אצלי, והתחלתי להביא אותם לבית הכנסת. נהיה קצת בלגן, הרבה אנשים רצו הרבה עלונים, אז התחלתי לדאוג לזה בצורה מסודרת, לארגן את העלונים ולחלק אותם. ואז גיליתי שיש דרישה גבוהה גם לעלון הידברות, הרבה אנשים ביקשו אותו. ככה התחלתי להפיץ אותו, בשיתוף עם גב' שולמית פרג.

מקומות הפצה: אני מסתובב עם העלונים בתיק, ובמהלך השבת כשאני יוצא מהבית, בדרך אנשים פוגשים אותי ואני מוציא. אני כמובן מפיץ גם בבתי הכנסת, בעיקר בבית הכנסת שאני מתפלל בו. מלבד זאת, פעמיים בשבוע אני יוצא לאזור גאולה, וגם שם יש כמה נקודות ומקומות שבהם אני מחלק עלונים. מה שנחמד בעיקר, הוא שבמקומות שאני מחלק בהם דואגים גם להפיץ הלאה. יש מאפייה שאני מניח בה עלונים, ואם נשארים עלונים מיותרים – בעל המאפייה מעביר אותם הלאה ומחלק בכמה ישיבות. גם גבאי בית הכנסת שומר לי את העלונים שנשארים, ואותם אני מחלק אחר כך באזור גאולה.

סיפור מעניין שקרה לי בעקבות ההפצה: יום אחד עמדתי בתחנת האוטובוס. מוכר מחנות סלולרי באזור ראה אותי, שם לב שיש לי עלון וביקש לקבל שניים. הוא שמח ממש שנתתי לו, ואז שאל "תוכל לדאוג לי כל שבוע?". מאז אני מביא לו עלונים בכל שבוע.

התגובות שאני מקבל: מודים לי ומכנים אותי "מזכה הרבים". לפני תשעה באב אמר לי אדם אחד שבעז"ה זיכוי הרבים הזה יביא את המשיח. שמתי לב גם שיש אנשים שמגיעים לבית הכנסת שלנו גם מחוץ לשכונה, רק כי הם יודעים ששם ימצאו את העלון.

תגיות:עלון שבתעלון הידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה