חדשות בארץ

עיכוב טכני? שקד וברודני עדיין לא חתמו על ההסכם

ההסכם בין איילת שקד לבית היהודי מתעכב, והשניים עדיין לא חתמו על הסכם. המגעים נמשכים

  • ט"ז אלול התשפ"ב
(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

ההכרזה על הריצה המשותפת של איילת שקד ויוסי ברודני שהייתה אמורה להתקיים הבוקר (שני) – נדחתה למועד לא ידוע. בסביבתם מדגישים כי ההכרזה תתקיים במהלך היום, וכי מדובר בעיכוב טכני בלבד. 

ראש רשימת הבית היהודי יוסי ברודני אמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל כי דחיית האיחוד עם שקד טכנית בלבד, כלשונו. "בהמשך השבוע זה יקרה ואנחנו רואים בסקרים שלנו שנביא 5 מנדטים", אמר ברודני. "אנחנו מעדיפים ממשלה רחבה אבל נתמוך בנתניהו".

אמש כינסו יו"ר מפלגת הבית היהודי חגית משה, יו"ר הרשימה ברודני ומנכ"ל המפלגה יגאל דנינו את מוסדות המפלגה והביאו לאישורם את ההסכם המתגבש אל מול שקד בדבר הקמת רשימה משותפת לבית היהודי ולימינה. חברי מרכז הבית היהודי לא אישרו את ההצעה במתכונתה הנוכחית.

ככל הנראה המחלוקות בין הצדדים נוגעות לאופן הריצה המשותפת - האם במפלגה אחת תחת שמה של הבית היהודי ותוך השימוש באות 'ב', או לחילופין בבלוק טכני שיאפשר לשתי המפלגות להיפרד בכל עת.

במקום הראשון ברשימה תוצב שקד ובמקום השני ברודני, לגבי שאר המיקומים טרם הגיעו להסכמה סופית. ההערכה היא שאת מקומות 3 ו-4 תקבל שקד, והבית היהודי יקבל את מקומות 5 ו-6. על הפתק יהיה רשום: "הבית היהודי בראשות איילת שקד" עם האות ב'.

כזכור, במוצאי השבת האחרונה הודיעו רשמית שרת הפנים איילת שקד ושותפה בשבועות האחרונים שר התקשורת יועז הנדל על פירוק המיזם המשותף שלהם, "הרוח הציונית".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' קרא אתמול לשקד לפרוש מהמירוץ, כדי לא לאבד כוחות למחנה הימין. "אני שמח על האמירה של שקד, שבה לראשונה היא מבינה שהממשלה הזו הייתה טעות. אני חושב שאם כנים דבריה, אסור לה לקחת את הסיכון ולזרוק קולות לפח. אין לה שום סיכוי לעבור את אחוז החסימה", אמר בראיון לחדשות 13.

"אנחנו מתחזקים והמצביעים שלנו יציבים", הדגיש סמוטריץ', "אבל אני מוטרד מדבר אחד, אני רוצה שלמחרת הבחירות תקום כאן ממשלה יהודית, ציונית ולאומית שטובה לישראל – ומה שמסכן את זה, זה זריקת קולות לפח".

תגיות:איילת שקדבחירות 2022יוסי ברודני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה