חדשות בעולם

"נוסעים לאומן? תכתבו צוואה": השגרירות באזהרת מסע מלחיצה במיוחד

שגרירות ארה"ב בירושלים מפרסמת אזהרת מסע חמורה בדרגה 4 לחושבים לנסוע לאומן: "משרד החוץ ממשיך לייעץ לאזרחי ארה"ב לא לנסוע לאוקראינה עקב סכסוך מזוין פעיל"

  • י"ב אלול התשפ"ב
(צילום: יוסי זליגר / פלאש 90)(צילום: יוסי זליגר / פלאש 90)
אא

שגרירות ארה"ב בירושלים פרסמה אתמול (רביעי) אזהרת מסע בדרגה 4, וקראה לאזרחיה לא לנסוע לעיר אומן שבאוקראינה. האזהרה רלוונטית וכואבת מאוד לחסידי ברסלב, המבקשים לחגוג את החג בציונו של רבי נחמן מברסלב.

לשון הודעת השגרירות: "משרד החוץ ממשיך לייעץ לאזרחי ארה"ב לא לנסוע לאוקראינה עקב סכסוך מזוין פעיל. אזרחי ארה"ב באוקראינה צריכים לעזוב את המדינה, אם זה בטוח לעשות זאת תוך שימוש באפשרויות תחבורה יבשתיות אחרות הזמינות באופן פרטי".

ארה"ב הדגישה לאזרחיה לעקוב בקפידה אחר הודעות ממשלת ארה"ב וכלי תקשורת מקומיים ובינלאומיים לקבלת מידע על תנאי אבטחה משתנים והתראות למקלט במקום. על הבוחרים להגיע לאוקראינה לנקוט משנה זהירות בשל הפוטנציאל להתקפות צבאיות, פשע ותסיסה אזרחית.

עוד דיווחה השגרירות כי כוחות רוסיים וגרורותיהם מתנכלים לאזרחים אמריקאים באוקראינה ומובילים אותם למעצר, חקירה או הטרדה בגלל אזרחותם.

עוד הוסיפו בשגרירות כי במידה ואזרחיה בוחרים להתעלם מההמלצה ולהיכנס לאוקראינה, להכין צוואה קודם. "אם תבחר להתעלם מייעוץ הנסיעה לא להיכנס לאוקראינה, עליך לשקול לנקוט בצעדים הבאים לפני הנסיעה: ערכו צוואה וקבעו מוטבי ביטוח ו/או ייפוי כוח מתאימים; תדברו על תוכנית עם יקיריכם לגבי טיפול / משמורת על ילדים, חיות מחמד, רכוש, חפצים, נכסים שאינם נזילים (אוספים, יצירות אמנות וכו'), איחולי לוויה וכו'; שתף מסמכים חשובים, פרטי התחברות ונקודות מגע עם יקיריהם כדי שיוכלו לנהל את ענייניך אם אינך מסוגל לחזור כמתוכנן לארצות הברית. השאר דגימות DNA אצל הספק הרפואי שלך למקרה שיהיה צורך למשפחתך לגשת אליהן", לשון הודעת השגרירות.

תגיות:אומןאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה