הפסקת הריון

הם מאמינים בקב"ה, אבל תומכים בהפלות?

הזדעזעתי כשפגשתי מכרים שונים מבתים מסורתיים שאוהבים את היהדות, אך מושפעים קשות מהתקשורת הכללית, ושוכחים שמפתחות החיים הם רק בידיים של ה'. אכן, לתעשיית ההפלות זרועות תמנון ארוכות, אך לשקר שלה אין רגליים. טור פוקח עיניים

  • י"א אלול התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"אם היה מתברר בהריון שיש לבת שלי מום, אז הייתי עושה הפלה – למה שאני אסבול?".

חטפתי מכה בכנף עכשיו, סוג של סטירת לחי משום מקום. היא אישה מסורתית, שמאמינה בקב"ה, מתפללת, מדליקה נרות שבת ושומרת טהרת המשפחה. איך היא אמרה משפט שכזה בכלל, שכולו אני ואני ואני? התשובה – בהמשך.

היו משתתפים נוספים בשיחה הזו, וניסיתי למצוא מביניהם זוג עיניים נדהמות כשלי, אבל כל מה שהצלחתי היה להביט בקרוב משפחתה שישב לו בשתיקתו, וכשפנו אליו מה "דעתו" בנושא, הוא דיבר ממש כמוה, במעין שיח ליברלי פוסט-מודרניסטי שכזה, על "דעות" והבאת "נימוקים" ו"צידוקים" ועל זכות האישה על גופה (איפה זכות העובר על גופו, ריבונו של עולם?) שינסו לשכנע את משתתפי השיחה הזו מדוע מותר לאישה להפסיק את חיי תינוקה. אני חוזרת – להפסיק את חיי תינוקה. 

 

חד משמעית – לא הורגים ילד. נקודה

אני לא מצליחה להבין את תחלופת הדעות הזו. לא מדובר כאן האם פלוני אוהב סלט חסה, או אלמוני שאוהב סלט כרוב. זו אפילו לא גישה חינוכית כזו או גישה חינוכית אחרת. יש סוגיות הרות משקל שאין בהן דעה לכאן או לכאן. חד משמעית - לא הורגים ילד. לא מפסיקים חיים, רק כי לא רואים את המתרחש בפנים. יש פה לב פועם, רגליים בועטות, ידיים בתנועה, מישהו קטן וחסר אונים, שסומך עליך. נקודה. שיתנו קרדיט לבורא עולם שזה רצונו שאותה נשמה תרד לעולם. אם ה' יחליט לקחת את הנשמה הטהורה הזו אליו – הוא יעשה זאת. הוא לא צריך עוזרים, כי הוא כתב מפורשות את הדיבר השישי: לא תרצח ! ועוד נאמר בתורתנו הקדושה, דברים ל', יט'– הַעִידֹתִי בָכֶם הַיּוֹם אֶת הַשָּׁמַיִם וְאֶת הָאָרֶץ הַחַיִּים וְהַמָּוֶת נָתַתִּי לְפָנֶיךָ הַבְּרָכָה וְהַקְּלָלָה וּבָחַרְתָּ בַּחַיִּים לְמַעַן תִּחְיֶה אַתָּה וְזַרְעֶךָ.

כשמורידים תינוק אל פח האשפה בפינת מכון ההפלות הקרוב למקום מגוריך – יש פה רק שחור. לא לבן. חבר'ה, תחזרו מהר הביתה – לא נוטלים נשמה של עובר חסר ישע.

נחזור לאותה שיחה קשה - אמרתי לאותה אישה ולנוכחים שם שצמד המילים "חשד למום", זו רק השערה של רופאים בשר ודם.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

אנחנו לא מנהלי החשבונות של הקב"ה

מחמת אותה השערה נבנה מגדל קלפים רעוע של בלבולים, ספקות ונבואות שחורות על חיים שלמים, שכאילו ייהרסו למשפחה בגלל ילדה שעוד לא בטוח שיש לה מום. וגם אם יש לה מום, יש לה זכות להיוולד כמו כל יצור חי. אנחנו לא מנהלי החשבונות של הקב"ה.

ובכלל, מישהו דיבר על חייה של הילדה שנהרסו-נמחקו עוד לפני שהיא נולדה?

מישהו דיבר על כך שבגלל השערות רופאים, שבמקרים רבים מתבררות כמוטעות בשוגג, או מוטות במזיד - תינוקות רבים מושלכים אל רולטת הדמים, להמר על סיכויים?

"למה שאני אסבול?", אמרה האישה. אישה יקרה - למה שהעוברית המתוקה שלך תסבול, כשמפסיקים את חייה? במקרה שלך, מזל משמיים שהכל התברר אצלך כתקין, אחרת לא הייתה לך היום ילדה טובת לב, מתוקה וחכמה בכיתה ד'. וגם אם היא היתה נולדת עם מום כלשהו – אני בטוחה שהיית רואה בה את כל היופי ואת המתיקות - כי את אמא שלה.

 

כוחה השלילי של קבוצה – כשטיעוני התומכים בהפלות מופרכים אחד אחד, נשאר רק האגו

דיברתי איתם על קדושת החיים, על כך שתינוק הוא יצור חי בפני עצמו, ואינו רכושו הפרטי של ההורה, העושה בו ככל העולה על רוחו. דיברתי איתם על רופאים, שחוששים מתביעות משפטיות כבדות של הורים שנראה שכשהם היו ילדים, הם לא הגיעו לגן באותו היום שבו הגננת לימדה ש"מה שיוצא – אני מרוצה".

ראיתי איך הטיעונים של משתתפי השיחה מתחילים להיסדק, ובין הסדקים צץ ועלה אגו גדול וקשוח, שמעוור את האדם מלהכיר בטעותו.

ניסיתי להתבדח איתם ולהגיד: "טוב, ניפגש בעולם הבא, ונדע". הם לא אהבו את הרעיון. בנקודה הזו הימרתי: פניתי לבעלת הבית, אישה שדעותיה נחשבות מאוד בחוג המשתתפים בשיחה, ובלי שום ביטחון מה תהיינה דעותיה בנושא, שאלתי: "את בעד הפלות, כשהרופאים מפחידים עם כל מיני מומים?".

"בשום פנים ואופן אסור להפיל", היא קבעה נחרצות, ואני נרגעתי. סוף סוף האמת יוצאת לאור. בעלת הבית המשיכה: "בהרבה מקרים ששמעתי – התברר שנולד תינוק בריא".

וגם אם פחות מזה, מי שם אותנו לדלל את החיים? מישהו מבטיח לנו שהעובר השלם והמושלם שייוולד לנו, יישאר ככה לנצח במהלך החיים? הרי כשילד נולד בריא, ולאחר מספר שנים הוא ח"ו חולה, מתגלה מום, תסמונת או כל דבר אחר – האם הוריו יחשבו בכלל להזריק לו את זריקת המוות, כפי שעושים לפני הלידה? הם יעצרו את העולם כדי לרפא אותו, אז מהיכן אנחנו בכלל מרשים לעצמנו לגעת בחיים?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

גילית שאת בהריון? צריכה לקבל החלטה? שוקלת הפלה או מכירה אישה / נערה במצוקה? בבקשה, אל תעמדי מנגד.קחי רגע אחד למחשבה. מחלקתאמ"א בהידברות: כאן פועלים ופועמים חיים של אמ"א: לפניות, בקשת סיוע, ייעוץ והכוונה ללא עלות טל' 073-222-1333 נייד 052-955-1591 דוא"לkalina@htv.co.il 

 

מכירים אותם? יהודים אוהבי התורה, שמוחם נשטף בגלל התקשורת

שמחתי שלמרות היותה של בעלת הבית צרכנית גבוהה של אמצעי תקשורת לא תורניים – בנקודה הזו היא לא התבלבלה. לצערנו הרב, יש הרבה יהודים יקרים, אוהבי ה' ואוהבי התורה, שמרוב שטיפת מח תקשורתית שגויה, ששורשה נעוץ בחוסר הבנה תהומי של קדושת החיים, מעלים על נס את תרבות השקר של אני ואני ואני במרכז, קריירה והנאות העולם קודמים להקמת משפחה, חוסר לקיחת אחריות, מחסור חמור באמונה, ועוד שאר מרעין בישין של צרות הגלות. רבים הם ההולכים כעדר ללא רועה, ומדקלמים את שטיפת המוח האנטי יהודית הזו.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

אחים יקרים ואחיות יקרות. אתם חשובים לנו, ואם אתם פוגשים את אחיכם ואת אחיותיכם שהתבלבלו בדרך, והם מתחילים לדבר כנגד קדושת החיים – דעו מה שתשיבו: הרופא הוא איש מקצוע, אך הוא בשר ודם, ויכול לטעות מכל הסיבות בעולם.

יש לשאול את גדולי המבינים בנושא. קומה אחת מעל הרופאים, נמצאים גדולי ישראל, שמדברים תורה קדושה מפיהם. אנא, התייעצו איתם, ואין שמחה כהתרת הספקות. קדושת החיים מביאה ברכה.הפסקת החיים תביא ברכה? אין מצב.  

 

"ונשמרתם לנפשותיכם" זה לשמור על חיי העובר מכל משמר

אנשי רפואת הנפש, הנחשבים ליראי שמיים, יכולים, חלילה, לטעון "ונשמרתם לנפשותיכם", וכי הריון מיוחד שכזה שזה עלול לכאורה לפגוע בנפש האישה ובתפקוד הבית.

הם שכחו דבר אחד – אף אחד לא משמיע הגה על תהומות חשכת הנפש שצוללת אליהם אישה שלא נתנו לה את המידע המהימן על זכויותיה, והיא עברה הפלה. חפשו פה באתר. יש מספיק סיפורים עצובים. ו"נשמרתם לנפשותיכם" – זה דווקא לא לעשות הפלה. הכל עדיף על פני אובדן חיים, ששואב לתוכו את שמחת החיים של אישה, שלא נתנו לה להיות אמא.

ולאותן נשים שנקלעו לקשר לא מיטיב עם גבר נוטש, שאינו בתמונה – שמענו את "מסכן הילד, יגדל בלי אבא". אז מה? אז הורגים את הילד, כי זה הכי נוח? עדיף לו לילד לגדול בלי "אבא" שמנכר תינוק מתוק רק בגלל הזכות שלו להיוולד. לא צריך כזה אבא. יש אבא שבשמיים, והוא יסייע בגידול התינוק בכל מצב.

 

לא חייבים להרוג בגלל דמיונות

אפשר גם להיות אופטימיים - היו מקרים של נשים שהכירו איש שהיה להן לבעל טוב אוהב ולאבא מאמץ הכי טוב שרק אפשר עבור הילד שלהן.

אפשר גם להיות אופטימיים 2 – היו מקרים של אבות ביולוגיים שהתעשתו, הסירו את מעטה הבלבולים, לקחו אחריות על חייהם, והקימו בזכות כך משפחה שמחה.

לא חייבים להרוג רק בגלל דמיונות.

תגידו לאותם הורים מבולבלים, שהם יחיו את החיים, תרתי משמע.

"מסכנה, מה יהיה עליה, איך תתמודד לבד?" נשמעים קולות "המרחמים" למיניהם.

הביטו על המסכנה שהפסיקה את חיי תינוקה, ונותרה ממש לבד, פצועה לנצח בגוף ובנפש. היא עברה זאת. היא יכולה לספר.

הביטו על האישה שהלכה עם האמת עד הסוף, ילדה תינוק מתוק, שהוא כל עולמה, ומעולם ועד עולם לא התחרטה שום אמא על הנולד.

מכל כיוון שנביט על כך, נבין שהחיים קדושים, ויש לשמור עליהם מכל משמר, כמאמר הפסוק: הַעִידֹתִי בָכֶם הַיּוֹם אֶת הַשָּׁמַיִם וְאֶת הָאָרֶץ הַחַיִּים וְהַמָּוֶת נָתַתִּי לְפָנֶיךָ הַבְּרָכָה וְהַקְּלָלָה וּבָחַרְתָּ בַּחַיִּים לְמַעַן תִּחְיֶה אַתָּה וְזַרְעֶךָ. (דברים ל', י"ט).

 

גילית שאת בהריון? צריכה לקבל החלטה? שוקלת הפלה או מכירה אישה / נערה במצוקה? בבקשה, אל תעמדי מנגד.קחי רגע אחד למחשבה. מחלקתאמ"א בהידברות: כאן פועלים ופועמים חיים של אמ"א: לפניות, בקשת סיוע, ייעוץ והכוונה ללא עלות טל' 073-222-1333 נייד 052-955-1591 דוא"לkalina@htv.co.il 

תגיות:הפלהאמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה